مدیرکل مرکز خدمات مددکاری کمیته امداد امام خمینی جزئیات نحوه رسیدگی به وضعیت خانواده کودکان کاری که تحت پوشش کمیته امداد هستند را تشریح کرد.

به گزارش نیکوکار، مجید ملکشاهی با اشاره به اینکه براساس گفته فرمانداری تهران بنا شده است تا کارهای خانواده‌های کودکان کار که تحت پوشش کمیته امداد هستند، خارج از نوبت پیگیری شود، افزود: قاعده کمک ما به کودکان کار و خیابان این است که اگر سازمان بهزیستی به عنوان ستاد اصلی این کار، در حین شناسایی و جمع آوری کوکان به کودکی برخورد کنند که خانواده وی تحت پوشش کمیته امداد است، او را به ما معرفی می‌کنند و ما نسبت به پیگیری وضعیت این کودکان و رفع و رجوع مشکلات آنها اقدام می‌کنیم.

وی افزود: اگر خانواده‌ای تحت پوشش کمیته امداد نباشد، وضعیت کودک را براساس ضوابط مددکاری مورد بررسی قرار می‌دهیم و اگر کودک شرایط لازم را داشته باشد، او را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

مدیرکل مرکز خدمات مددکاری کمیته امداد در خصوص کودکان اتباع بیگانه نیز توضیح داد: در کمیسیون‌های مربوطه وضعیت این کودکان را مورد توجه قرار می‌دهند تا توسط سازمان بهزیستی کمک‌هایی به خانواده‌های آنها ارائه شود، اما چیزی در این خصوص به کمیته امداد ابلاغ نشده است.

ملکشاهی در خصوص ارائه خدمات بیشتر در خصوص وضعیت کودکانی که مددجوی کمیته امداد هستند، تصریح کرد: در صورت برخورد با چنین مواردی خدمات کمیته امداد مورد بازبینی و تقویت قرار می گیرد و جلوی چنین مواردی گرفته شود. این کمک‌ها در بعد مسکن، معیشت، درمان و… است و مسئولان در تلاش هستند تا این موضوع در قالب یک آیین نامه عملیاتی شده و توسط وزارت رفاه ابلاغ شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/