کد خبر: 9617

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

۷۰۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان به سیستم گرمایشی مجهز شد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۹۰۰۰ کلاس با بخاری نفتی در سیستان و بلوچستان شناسایی شد که تاکنون در ۷۰۰۰ کلاس بخاری های نفتی جمع آوری و به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده‌اند.

به گزارش نیکوکار، رخشانی مهر در مراسم افتتاح همزمان هنرستان فنی و حرفه ای ابوذر و ۸۵ پروژه دیگر در قالب ۳۳۶ کلاس درس در استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: هنرستان ابوذر نمونه بارز مدارس مورد تاکید در سند تحول بنیادین است که در آن امکانات لازم برای توسعه مهارت های علمی، فنی و ورزشی فراهم و به تفریح و تندرستی دانش آموزان توجه شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: این هنرستان به چندین کارگاه تخصصی ویژه دروس فنی و حرفه ای و همچنین سالن ورزشی مجهز است، ضمن اینکه برای مدرسه مجاور نیز از طریق درب دوم امکان استفاده از سالن ورزشی مهیا شده است.

وی همچنین به استاندارد سازی سیستم گرمایشی در مدارس سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: بعد از آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه مکلف شدیم ظرف مدت ۲ سال کلیه مدارس استان را به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز کنیم که در این زمینه ۲ استان تهران و خراسان رضوی به کمک آمدند.

وی گفت: ۹۰۰۰ کلاس با بخاری نفتی در استان شناسایی شد که تاکنون در ۷۰۰۰ هزار کلاس بخاری های نفتی جمع آوری و به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده‌اند.

رخشانی مهر خاطر نشان کرد: ۲۰۰۰ کلاس درس باقیمانده نیز در صورت تامین اعتبار تا سال ۱۴۰۰ به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز خواهند شد.

وی به اجرای طرح مدرسه سبز برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: اولین پروژه با رویکرد مدرسه سبز را با ۹۰۰۰ مترمربع زیربنا شروع کردیم که تاکنون از سرعت اجرای قابل قبولی برخوردار است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در این مدارس از سیستم های گرمایشی مناسب با مصرف انرژی پایین و با چرخش سیستم فاضلاب استفاده شده که در ۶ هنرستان زابل، زاهدان، خاش، سراوان، چابهار و ایرانشهر در دست اجراست.

وی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر پروژه آموزشی بلاتکلیف در استان وجود ندارد، گفت: ۱۸ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌های استان تخصیص پیدا کرده است و به اندازه کافی تجهیزات خریداری و توزیع کردیم.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/