مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه ما در حوزه کار جهادی در حوزه بهداشت در دوسال گذشته حدود ۴۰۰ هزار ویزیت رایگان در مناطق محروم انجام داده ایم گفت: ۲۰۰ هزار ویزیت در ایام اربعین داشته ایم. در ۲۸ استان کاروانهای سلامت ما حضور یافته و ۱۸۳ ماموریت داشته اند.

به گزارش نیکوکار، سعید سلیمانی در آیین افتتاح بیمارستان سیار ۹۹ تختخوابی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و مرحله پنجم رزمایش همدلی و احسان که در مجموعه چهل سرای مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با بیان اینکه گاهی در کشور اتفاقات کوچکی می افتد و با کار جهادی که صورت می گیرد به مرکز ثقلی تبدیل می‌شود افزود: جادارد اقدامی چون راه اندازی بیمارستان سیار به یک حرکت ویژه در کشور تبدیل شود.

وی افزود: بحث سلامت در مناطق محروم همیشه جزو مسائل مهم بوده است. کشور ما بعد از انقلاب در حوزه سلامت پیشرفت داشته اما همچنان جای کار دارد. در جریان بازدیدهایی که داشتیم، زیرساخت های بنیاد احسان و ستاد جوابگو نبوده و به نظر می رسد بتوانیم برخی نیازها را با این بیمارستان سیار کاهش دهیم.

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه ما در حوزه کار جهادی در حوزه بهداشت در دوسال گذشته حدود ۴۰۰ هزار ویزیت رایگان در مناطق محروم انجام داده ایم گفت: ۲۰۰ هزار ویزیت در ایام اربعین داشته ایم. در ۲۸ استان کاروان های سلامت ما حضور یافته و ۱۸۳ ماموریت داشته اند. با ۴۰ گروه جهادی سلامت محور و ۱۰۰۰ جهادگر حوزه سلامت تعامل داریم.

سلیمانی ادامه داد: در سیل بوشهر بلافاصله دو گروه جهادی دانشگاه ایران و شاهد در محل حضور پیدا کردند. سامانه ۴۰۳۰ حدود ۳۵ میلیون تماس داشته و قصد داریم در حوزه سبک زندگی و طب سنتی هم فعالش کنیم. همچنین در غربالگری ها ۳۰۰ مسجد را به تجهیزات پایش های اولیه سلامت مجهز و ۱۰۰ هزار نفر را پایش کردیم که نتایج خوبی داشت.

جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز در این مراسم با بیان اینکه همکاران ما در ستاد اجرایی با همه امکاناتی که در اختیار داشتند در ماه‌های شیوع کرونا به کمک ما آمدند و جای قدردانی دارد گفت: ستاد اجرایی کارهای بزرگی انجام داد، از تامین زیرساخت ها تا توسعه تله مدیسین از این جمله است. قبلا درباره تله مدیسین ترس و مقاومت وجود داشت که اکنون این ترس فروریخته و باید به سمت توسعه آن حرکت کنیم.

وی افزود: یک زمانی تهیه ماسک از مشکلات ما بود اما از اردیبهشت به این سو دیگر نبود ماسک مورد اعتراض کسی نیست و مهیاست. در حوزه کرونا درس آموخته های بسیاری داریم و اگر به خوبی از آن بهره برداری نکنیم در حق مردممان ظلم کرده ایم.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از دلایل مهم مهاجرت، اشتغال است اما قطعا عدم دسترسی به امکانات سلامت هم عامل مهاجرت محسوب می شود گفت: شاید نتوان در همه مناطق بیمارستان ساخت و مقرون به صرفه نباشد اما خوشبختانه با بیمارستان سیاری که ساخته شد می توان امکانات و شرایطی را فراهم کرد که این دسترسی برای مردم ایجاد شود.

جان بابایی افزود: پزشکان خیّر بسیاری داریم که نذر می‌کنند چند روزی به مناطق محروم بروند و بیماران را مداوا کنند منتها قبلا این زیرساخت ها کمتر وجود داشت. در عین حال در حوادث و بلایا نیز می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. در زلزله اسلام اباد ۵۰۰۰ زخمی داشتیم و بیمارستان های منطقه هم تخریب شده بودند.تعدادی از مصدومان به بیمارستان هایی در مناطق دیگر منتقل شدند. سپاه و ارتش بیمارستان سیار مستقر کردند که بسیاری مشکلات حل شد. درهرصورت قدم مبارکی برداشته شده تا این بیمارستان سیار ساخته شود.

وی افزود: رئیس ستاد اجرایی وعده داد که ارائه خدمات به زوج های نابارور هم قرار است شروع شود که اقدام خوبی است.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/