مدیر کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ از برگزاری چهارمین دور گفت‌وگوی فرهنگی زنان ایران و چین با حضور مقامات دو کشور به‌ صورت ویدئوکنفرانس به میزبانی این اداره کل خبر داد.

به گزارش نیکوکار، محمد علی کیانی در توضیح جزئیات این نشست، افزود: چهارمین دور گفت‌وگوهای فرهنگی زنان ایران و ‌چین با عنوان تقویت تعامل در پساکرونا (جهان مشترک: سرنوشت مشترک) برگزار می شود.
وی ادامه داد: این نشست ۳۰ دی به همت اداره ارتباطات فرهنگی بین المللی زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن و مشارکت فدراسیون سراسری زنان چین و با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دانشگاه الزهرا (س) در ساختمان حوزه ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار می شود.
مدیر کل همکاری های فرهنگی و امور  ایرانیان  خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار داشت: اساتید و سخنرانان ایرانی و موضوعات مورد بحث در این دور گفت‌وگوها عبارتند از سوسن باستانی؛ معاون بررسی های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با موضوع ارائه گزارشی از عملکرد دولت جمهوری اسلامی در حوزه سلامت زنان و خانواده در دوران شیوع کرونا، سیده صدیقه حجازی؛ مسئول کارگروه زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با موضوع اشاره به اهمیت این دور از گفت‌وگوهای فرهنگی و ارائه گزارش از برگزاری نشست های پیشین، خدیجه سفیری؛ جامعه شناس و عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا (س) با موضوع نقش زنان در پایداری خانواده در دوران شیوع کرونا و سیده فاطمه مقیمی؛ رئیس هیأت مدیره کانون ملی زنان بازرگان ایران با موضوع نقش زنان در فقر زدایی در مقابله با چالش های اقتصادی جهانی.

کیانی در ادامه از معصومه اسماعیلی؛ رییس انجمن مشاوره ایران و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع بررسی سلامت روان زنان و خانواده در سیر تحولات فرهنگی پساکرونا و سعیده باقری فرد؛ رییس اداره ارتباطات فرهنگی بین المللی زنان و دبیر نشست با موضوع گذری بر دیپلماسی فرهنگی ایران و چین با تأکید بر نقش زنان به عنوان دیگر مدعوین سخنران زن ایرانی نام برد.
وی اضافه کرد: سخنرانان چینی و موضوعات مورد بحث و بررسی در این نشست عبارتند از دکتر مو خنگ؛ عضو کمیته دایمی فدراسیون سراسری زنان چین و وزیر دپارتمان روابط عمومی، خانم پرفسور یانگ جیو هوا؛ معاون وزیر دپارتمان کار، خانواده و کودکان فدراسیون سراسری زنان چین و استاد گروه جامعه شناسی دانشگاه قومیت چین با موضوع نقش زنان در زندگی، خانواده و جامعه در دوران کرونا، خانم دکتر فینگ چاو هوی؛ بازرس درجه دو دپارتمان توسعه زنان و رییس بخش مبارزه با فقر فدراسیون سراسری زنان چین با موضوع چالش های همه‌گیری برای اقتصاد کشورهای مختلف و نقش زنان در ریشه کنی فقر و خانم دکتر لی جه؛ استادیار دانشکده کار اجتماعی و زنان چین با موضوع تغییر فرهنگ و سبک زندگی و تحقیق سلامت روانی زنان در پسا کرونا.

مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ارایه گزارشی از سه دوره گذشته گفت‌وگوهای فرهنگی زنان ایران و چین گفت: اولین نشست مشترک بانوان ایرانی و کنفدراسیون زنان چین سال ١٣٩٢با موضوع «نقش زنان در آموزش تربیت خانواده و گسترش فرهنگ  در پکن و نقش زنان مسلمان در نشر فرهنگ و آموزش خانواده در شهر لنجو مرکز استان گنسو» در شهر پکن برگزار شد.
وی افزود: همچنین، جمعی از زنان فرهیخته چین در رأس هیأتی به سرپرستی معاون رییس کنفدراسیون چین  در سال ٩٣ و پنج تن از مسئولان زنان چین به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عازم تهران شدند و در سال ١٣٩٥هم هیأتی به سرپرستی مدیرکل سابق زنان و خانواده سازمان، عازم چین شد.

تاکنون سه دوره گفت‌وگوی فرهنگی زنان ایران وچین با حضور مسئولان فرهنگی و هنری به میزبانی دو کشور شده است. برگزاری هفته های فرهنگی و فیلم به میزبانی دوکشور، حضور فعال دوکشور در جشنواره ها و نمایشگاه های فرهنگی و هنری به ویژه نمایشگاه کتاب تهران و پکن و میزبانی جمهوری اسلامی ایران از چین به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از جمله همکاری‌های دو جانبه است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/