بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برای اولین بار وارد مدار پیوند کلیه شد. اولین پیوند کلیه در این بیمارستان چهارم مهر و دومین پیوند جمعه ۱۱ مهر انجام شد.

به گزارش نیکوکار، مهدی شادنوش افزود: در حوزه پیوند روز به روز رشد قابل توجهی داریم و افتتاح بخش پیوند در بیمارستان فرهیختگان نقش مهمی در رفع نیاز بیماران دارد. طراحی، ساخت و تجهیز این بخش پیوند کلیه با توجه به حساسیت در ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی برای مراقبت از بیماران دهنده و گیرنده از اهمیت زیادی برخورداراست.
شادنوش افزود: بخش پیوند کلیه بیمارستان فرهیختگان اولین بخش پیوند دانشگاه آزاد اسلامی در کشور است که طبق جدیدترین استانداردهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی طراحی و تجهیز شده و مجوز بهره برداری آن توسط وزارت بهداشت در تابستان ۱۳۹۹ صادر شده و از مهر امسال به صورت رسمی پذیرش و بستری بیماران پیوند کلیه را آغاز کرده است.
وی گفت: اولین پیوند کلیه در بیمارستان فرهیختگان صبح روز جمعه چهارم مهر ۹۹ توسط اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با موفقیت صورت گرفت و دومین مورد نیز روز گذشته، از مادری به فرزند خود که دچار نارسایی کلیه بود انجام شد.
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت افزود: پیوند عضو، جراحی حساس و با تکنولوژی بالا و نیازمند دانش فوق تخصصی است و در سراسر کشور انجام می‌شود.
وی ادامه داد: اهدای کلیه از فرد زنده متمرکز در مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت شده است. برای هر مورد اهدای کلیه از فرد زنده این دفتر باید مجوز مربوطه را صادر کند تا جلوی شیادیها و کلاهبرداری‌های احتمالی گرفته شود. بنابراین دیگر اهدای کلیه خارج از این فرایند نداریم.
شادنوش با اشاره به رایگان بودن هزینه‌های پیوند اعضا و همچنین داروهای این افراد، افزود: یکی از ویژگی ممتاز کشورمان در اهدای عضو، رایگان بودن هزینه‌های این قبیل اعمال جراحی است.
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت گفت: امیدواریم با ورود دانشگاه آزاد اسلامی به این مدار، شاهد تحولات بزرگی در زمینه این نوع پیوند در دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/