رئیس کمیته امداد گفت: برنامه امسال این نهاد تولید ۲۰۰ هزار شغل است که برای تحقق این هدف نیازمند همراهی مجلس به ویژه در تخصیص اعتبارات مصوب امداد هستیم.

به گزارش نیکوکار، نشست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با حضور سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد برگزار شد.

در این جلسه علاوه بر تشریح مسایل و مشکلات خانواده‌های تحت حمایت، برنامه‌ها و راهکارهای کمیته امداد برای خودکفایی مددجویان مورد بررسی قرار گرفت.

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در حوزه اشتغال و خودکفایی مددجویان، بر نقش و جایگاه ویژه مجلس در تصویب قوانین به نفع اقشار محروم جامعه تاکید کرد و گفت: کمیته امداد سال گذشته موفق به ایجاد ۱۷۵ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف شد و برنامه امسال این نهاد تولید ۲۰۰ هزار شغل است که برای تحقق این هدف نیازمند همراهی مجلس به ویژه در تخصیص اعتبارات مصوب امداد هستیم.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات کمیته امداد در تزریق روحیه امید و اعتماد به نفس در میان مددجویان، بر اهمیت توجه به مددجویان روستایی به عنوان محور و مولد ایجاد اشتغال در کشور تاکید کردند.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس فعالیت‌های کمیته امداد در حمایت از محرومان جامعه را موجب تقویت سرمایه اجتماعی در جامعه دانستند و خواستار تعامل بیشتر دولت و مجلس با این نهاد برای افزایش کیفیت خدمات به خانواده‌های تحت حمایت شدند.

 

منبع: فارس

 

انتهای پیام/

ارسال نظر