کد خبر: 4765

در مراسم امضای تفاهم‌نامه عملیات آب‌رسانی به ۵۰۰ روستا اعلام شد

اجرای ۴۷ هزار و ۸۰۰ پروژه عمرانی برکت در مناطق محروم

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از اجرای ۴۷ و ۸۰۰ پروژه عمرانی توسط این بنیاد در کشور خبر داد.

به گزارش نیکوکار، تفاهم‌نامه عملیات آب‌رسانی به ۵۰۰ روستای محروم کشور با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان میان امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور به امضا رسید.

مدیرعامل بنیاد برکت در این مراسم با اشاره به اجرای ۴۷ هزار و ۸۰۰ طرح عمرانی توسط این بنیاد گفت: امسال نیز اجرای ۳۵۰۰ طرح عمرانی و زیربنایی را در حوزه‌های مختلفی از جمله مدرسه‌سازی، ساخت مسجد و مراکز فرهنگی، راه‌سازی، آب‌رسانی، ساخت مراکز بهداشتی، مرمت قنوات و … را در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور تعهد کرده‌ایم.

مدنی خاطرنشان کرد: رسالت اصلی بنیاد برکت در حوزه اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی است و پروژه‌های عمرانی و زیربنایی تنها یک‌چهارم فعالیت‌ها و اعتبارات بنیاد را به خود اختصاص می‌دهند.

وی با اشاره به اتمام عملیات آب‌رسانی به ۵۰۰ روستای کشور با مشارکت بنیاد برکت و شرکت آبفا گفت: در این ۵۰۰ روستا ۴۹۵ طرح آب‌رسانی شامل حفر ۳۵ حلقه چاه، ۱۰۴۳ کیلومتر لوله‌گذاری، ساخت و تکمیل ۱۱۷ استخر و مخازن ذخیره آب، خرید ۱۹ تانکر آب، مرمت و لایروبی ۲۴ قنات روستایی، خرید ۴ دستگاه آب شیرین کن، احداث ۲ شبکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب و یک پروژه آبخیزداری می‌شود.

در این مراسم همچنین آیین رونمایی از طرح تامین آب شرب ۱۰۰۰ روستا و شکرانه اتمام عملیات آب‌رسانی به ۵۰۰ روستای محروم و آغاز عملیات آب‌رسانی به ۵۰۰ روستای محروم دیگر با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت نیرو برگزار شد.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

ارسال نظر