سازمان بهزیستی کشور با توجه به برگزاری جشنواره هنری «پارالیم آرت» ویژه افراد معلول با موضوع صلح در نوامبر ۲۰۲۰ در ژاپن، از توانخواهان و علاقه‌مندان جهت شرکت در این جشنواره دعوت و فراخوانی آن را منتشر کرده است.

به گزارش نیکوکار، علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات کامل این جشنواره هنری را از طریق سایت جشنواره در وب سایت انگلیسی به آدرس https://en.paralymartwc.com/wc۲۰۲۰-info، دریافت کنند.

هنرمندان دارای معلولیت جهت ثبت نام و تکمیل فرم شرکت در جشنواره میتوانند به آدرس سایت جشنواره پارالیم به زبان انگلیسی مراجعه کنند؛ در این جشنواره، انواع معلولیت ها می‌توانند شرکت کنند.

شرکت کنندگان باید گواهی تایید معلولیت خود را از ادارات بهزیستی محل اقامت خود دریافت کرده و سپس به زبان انگلیسی ترجمه و ضمیمه فرم ثبت نام کنند.

براساس این گزارش، از هر هنرمند فقط یک اثر و با مضمون صلح پذیرفته خواهد شد؛ آثار هنری قابل پذیرش در جشنواره شامل طراحی با مداد، اکریلیک، آبرنگ، رنگ و روغن، کاردستی کاغذی (اریگامی یا هنر کاغذ و تا)، چاپ نقش چوبی (چاپ باتیک) خطاطی و گلدوزی است.

آخرین مهلت ثبت نام و ارسال اثر تا دهم تیر ماه برابر با ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ است.

آثاری که پس از این تاریخ برای جشنواره ایمیل شود از مرحله داوری حذف خواهد شد. شرکت کنندگان در مرحله ثبت نام باید تصویر اثر هنری خود را با حجم حداکثر ۱۵ مگابایت تهیه و به فرم ثبت نام ضمیمه و ارسال کنند.

در صورت انتخاب اثر توسط تیم داوری از دبیرخانه جشنواره با آنها تماس و درخواست اصل اثر خواهد شد.

شرکت کنندگان باید با توجه دقیق به قوانین جشنواره که در سایت آمده است، آثار خود را ارسال کنند در غیر اینصورت از مرحله داوری حذف خواهند شد.

شروع اقدامات و ثبت نام از ماه مارچ ۲۰۲۰ مصادف با با دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ تا ۳۰ ژوئن مصادف با سه‌ شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ با موضوع صلح خواهد بود.

ثبت نام در وب سایت انگلیسی به آدرس https://en.paralymartwc.com/wc۲۰۲۰-info و بخش ثبت نام آثار با آدرس https://en.paralymartwc.com/ است؛ آثار هنرمندان ناتوان و معلول می تواند هم فردی و هم به صورت گروهی باشد و علاوه بر آن کپی سند رسمی دولت ایران مبنی بر تایید معلولیت مورد نیاز است.

شرکت در جشنواره هنری ژاپن، محدودیت سنی ندارد و امکان دارد که آثار منتخب فروخته شود که در این صورت، به هنرمند معلول سود مربوطه نیز پرداخت خواهد شد.

اندازه اثر و تصویر باید از آ-۴ معادل ۲۱۰ در ۲۹۷ تا آ-۰ معادل ۸۴۱ در ۱۱۸۹ باشد و اندازه فایل تصویر دیجیتالی برای ثبت نام، حد اکثر ۱۵ مگابایت است.

آثار می تواند با مدادهای رنگی، رنگ‌های اکریلیک، آب‌رنگ‌ها، رنگ‌های روغن، یا کاردستی کاغذ، تصویر چاپ ‌نقش چوبی (آجرک)، خوش‌نویسی، تصویر گل دوزی (با دست) باشد و اطلاعات شخصی شامل نام و نام خانوادگی، تخلص، نوع معلولیت، کشور محل سکونت، آدرس سکونت، شماره تلفن یا موبایل، آدرس ایمیل و نام اثر باید به انگلیسی تهیه و ارائه شود.

بنا به این گزارش، مرحله اول داوری در ماه جولای انجام خواهد شد و انتخاب اثر توسط وبسایت بر اساس رای شهروندان سراسر جهان از اواسط آوریل تا اوایل جولای ۲۰۲۰ انجام می شود.

برندگان جایزه اول تا سوم امکان دارد به مراسم قدردانی دعوت شوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر