مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ابلاغ بخشنامه پذیرش مجدد گروه هدف ترخیص موقت و شرایط ملاقات خانواده‌ها، گفت: بر اساس این بخشنامه مراکز موظف به پذیرش معلولان و سالمندان ترخصیص شده در مراکز نگهداری هستند.

به گزارش نیکوکار،‌ مصطفی سراج  با اشاره به تهیه و تدوین و ابلاغ بخشنامه پذیرش مجدد گروه هدف ترخیص موقت و شرایط ملاقات خانواده‌ها اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا تمهیداتی از سوی سازمان بهزیستی برای ترخیص تعدادی از معلولان و سالمندان در مراکز شبانه‌روزی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: بالغ بر ۵۱ هزار نفر از معلولان و سالمندان در ۹۰۰ مرکز شبانه‌روزی توانبخشی نگهداری می‌شوند که از این تعداد حدود ۳ هزار نفر در ایام کرونا ترخیص موقت شده‌اند. براساس بخشنامه پذیرش مجدد گروه هدف ترخیص موقت و شرایط ملاقات خانواده‌ها، مراکز موظف به پذیرش گروه هدف هستند.

سراج خاطرنشان کرد: با توجه به بخشنامه اشاره شده محدودیتی برای پذیرش مددجویانی که ترخیص موقت شده بودند، وجود ندارد و مراکز موظفند در قالب پروتکل‌های بهداشتی اقدام به پذیرش این افراد کنند همچنین این بخشنامه در مناطق سفید و زرد در کشور قابلیت اجرا دارد و با رفع خطر در مناطق قرمز این اقدام در این مناطق نیز انجام خواهد شد.

وی گفت: البته مددجویانی که در مراکز نگهداری پذیرش می‌شوند به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند و این طرح حتی برای مددجویانی که تست آنها منفی باشد، انجام می‌شود و پس از گذشت این زمان و در صورتی که علائمی نداشته باشند در مراکز پذیرش می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین تمهیداتی نیز برای ملاقات خانواده‌ها در مراکز انجام شده است و در واقع مراکز موظف به فراهم کردن اتاق خاص با رعایت مسائل بهداشتی برای ملاقات خانواده‌ها انجام دهند.

 

منبع: تسنیم

 

انتهای پیام/