معاون امور ساماندهی جوانان وزیر ورزش و جوانان از پوشش ۳۷۰ شهرستان تحت حمایت رزمایش همت جوانانه - کمک مومنانه خبر داد.

به گزارش نیکوکار،‌ محمدمهدی تندگویان با اشاره به مشارکت جامعه ورزش و تشکل‌های جوان در رزمایش همت جوانانه – کمک مومنانه ضمن قدردانی و تشکر از مدیران کل استان‌ها، هیات‌های استانی و تشکل‌های جوانان اظهار داشت:‌ این رزمایش در جهت لبیک به دستور مقام معظم رهبری تصمیم انجام پذیرفت.

وی افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان به منظور امدادرسانی معیشتی به خانواده‌های نیازمند در سراسر کشور برنامه‌ای طراحی و شعاری برای حوزه وزارت ورزش و جوانان تحت عنوان (همت جوانانه – کمک مومنانه ) تعریف و درخواست شد که در هر یک از استان‌ها با کمک هیات‌های ورزشی (که پیش از این نیز نیز اقدامات عام‌المنفعه انجام می‌دادند) این طرح اجرایی شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: ابتدا رقم ۲۴۰ هزار خانوار برای کل کشور با سهمیه‌بندی استانی نسبت به درصد نیازمندان جمعیت هر استان به ادارات کل ابلاغ و از ادارات کل ورزش و جوانان خواسته شد که این موضوع را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: براساس برآوردها توزیع بسته‌های معیشتی برعهده گرفته شد و در نیمه ماه رمضان مطابق با گزارش استان‌ها تعداد خانوارها نیز به ۱۸۰ هزار رسید.

تندگویان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شد که شمار این خانوارها از ۲۴۰ هزار نیز بگذرد و خوشبختانه در پایان ماه مبارک رمضان با جمع‌بندی گزارش‌ها رقم ۴۰۸ هزار خانواده نیازمند برآورد شد که با همت تشکل‌های جوانان و حمایت‌ها پک‌های معیشتی در اختیار آنها قرار گرفت.

وی تاکید کرد: نسبت به پیش بینی‌های اولیه ۱۶۰ درصد (نزدیک به دو برابر پیشبینی اولیه) به اهداف این طرح دسترسی و این اقدام به همت تشکل‌ها، ورزشکاران و هیات‌ها با استفاده از ظرفیت‌های محلی، خیرین، کارخانه‌ها و تولیدات استان‌ها و شماری از نهادها (بدون یک ریال اعتبار دولتی) انجام پذیرفت.

وی با بیان این که در این رزمایش ۷۰۰ تشکل مردم نهاد جوانان حضور یافتند، افزود: برای جمع‌آوری، ضدعفونی و توزیع بسته‌های حمایتی نیز ۹ هزار نفر از جوانان عضو سمن‌ها فعالیت داشتند.

معاون امور ساماندهی جوانان همچنین خاطرنشان کرد: ۸۳۰ هیات ورزشی جامعه جوانان نیز در این طرح مشارکت و اقلام ضروری را جمع آوری و در اختیار ستادها قرار دادند.

۴۰۸ هزار خانوار تحت پوشش رزمایش همت‌جوانانه – کمک‌مومنانه قرار گرفت

تندگویان ادامه داد: این رزمایش که به مدت یک ماه ۴۰۸ هزار خانواده را تحت پوشش قرار داد، دستاورد مهمی برای وزارت ورزش و جوانان محسوب می‌شود.

به گفته وی مبلغ ریالی این طرح در سراسر کشور برابر با ۸۰ میلیارد ریال است که از طریق ظرفیت‌های داوطلبانه و مجمع خیرین‌ تامین شده است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/