مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: بسته‌های معیشتی سازمان‌های مردم نهاد(سمن‌ها) در ماه رمضان، ۲۴۰ هزار خانوار محروم را در سراسر کشور پوشش می‌دهد.

به گزارش نیکوکار، سجاد سالک درمورد اقدامات سازمان‌های مردم نهاد در ماه رمضان اظهار داشت: پیش از آغاز ماه رمضان یک رزمایش با عنوان «همت جوانانه – کمک مومنانه» از طرف سمن‌ها مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: براساس این رزمایش در ۳۱ استان کشور برای کمک به محرومان و نیازمندان پویش همدلی سراسری آغاز و ۲۰ روز قبل از آغاز ماه رمضان اقدام به جمع‌آوری اقلام نقدی و غیرنقدی شد.

سالک ادامه داد: سمن‌ها با مشارکت خیرین در خانه‌های جوان به عنوان محل جمع‌آوری کمک‌ها با اعلام شماره حساب و دریافت کمک‌های نقدی و کالاهای معیشتی سازماندهی موثری را به منظور رسیدگی به مناطق محروم آغاز کردند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در گام نخست شناسایی مناطق محروم و در گام دوم جمع‌آوری و بسته‌بندی بسته‌های معیشتی در دستور کار جوانان قرار گرفت.

وی یادآور شد: همچنین در برخی استان‌ها جوانان (داوطلبانه) با راه‌اندازی آشپزخانه اقدام به پخت و ارسال خوراک گرم برای حاشیه‌نشینان کردند.

سالک تاکید کرد: هیچ‌یک از مراحل توزیع به نیازمندان با عکسبرداری و فیلم و… همراه نمی‌شود و حفظ عزت‌نفس محرومان نیز از اهداف اصلی سمن‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: این رزمایش یک خیزش همگانی در سطح ۳۱ استان کشور است و برای نخستین بار در جامعه به صورت سراسری (و نه موردی – داوطلبانه و استان به استان) همراه با شناسایی محرومان انجام پذیرفت.

رزمایش “همت جوانانه – کمک مومنانه” پیوند اجتماعی را افزایش می‌بخشد

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: این رزمایش که با شیوع ویروس کرونا در کشور نیز همراه شد،‌ روحیه همدلی جامعه را تحت تاثیر قرار داد و پیوند اجتماعی، سرمایه اجتماعی و روحیه نوع‌دوستی را در کشور تقویت کرد.

وی همچنین با اشاره به مشارکت گسترده خیرین اظهار داشت: حمایت خیرین نیز در این رزمایش سراسری بسیار اثربخش و سبب ارسال به‌هنگام کمک‌ها به خانواده‌های نیازمند شد.

به گفته سالک، در نیمه ماه رمضان نیز مرحله دوم ارسال کمک‌های نقدی و بسته‌های معیشتی به نیازمندان انجام می‌پذیرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/