کد خبر: 3566

در پی حمایت بنیاد مستضعفان صورت گرفت

کمک ۵۰۰ هزار تومانی به ۴۰۰۰ زن سرپرست خانوار

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران جزئیاتی از کمک ۵۰۰ هزار تومانی بنیاد مستضعفان به زنان سرپرست خانوار تهرانی را ارائه کرد.

به گزارش نیکوکار، زهرا بهروز آذر، با اعلام خبر کمک ۲ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به زنان سرپرست خانوار گفت: در جلسه ستاد کرونای شورای شهر و شهرداری تهران با فتاح رئیس بنیاد مستضعفان مقرر شد که بنیاد به دستفروشان کمک مالی داشته باشد که طی دو مرحله این مهم انجام شد.

به گفته وی، در مرحله دوم این کمک‌ها، توجه ویژه‌ای نیز به زنان سرپرست خانواری که از شیوع کرونا دچار خسارت شده و توان مالی کمی نیز دارند،‌ شد.

بهروز آذر با بیان اینکه بنیاد مستضعفان کارت هدیه‌های ۵۰۰هزار تومانی برای زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته است که در میان این افراد در حال توزیع است، افزود: شهرداری تهران طی هفت سال اخیر در اداره کل بانوان بانک اطلاعاتی از زنان سرپرست خانوار ایجاد کرده است که بعضا این افراد دارای پرونده ممدکاری هستند و به شکل‌های مختلف تحت پوشش حمایتی خود قرار داده است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به اینکه در این مدت شیوع کرونا، با کمک خیرین و سازمانهای مردم نهاد برای ۲۲۰۰ زن سرپرست خانوار که به شدت نیازمند بودند اقلام حمایتی تهیه و میان آنها از طریق مناطق توزیع شد، تصریح کرد: طبق توافقی که فی ما بین بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران ایجاد شده، مبلغ ۲ میلیاد تومان نیز در قالب کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی برای کمک به این قشر تخصیص یافت و شهرداری آنها را بین بیش از ۴۰۰۰ زن سرپرست خانوار توزیع کرد.

بهروز آذر با تاکید بر اینکه این کمک‌های نقدی با حفظ کرامت انسانی و با رعایت اصل محرمانگی اطلاعات این افراد توزیع شده است، افزود: امیدواریم بتوانیم با رایزنی با بنیاد مستضعفان، مجددا برای زنان سرپر ست خانوار نیازمند، هدایایی را تهیه کنیم.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/