کد خبر: 3325

معاون عمرانی بنیاد برکت خبر داد:

ساخت ۱۲۰ مدرسه برکت در سال ۹۹

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) از ساخت ۱۲۰ مدرسه توسط این بنیاد در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش نیکوکار، محمد مهجوری ضمن اعلام این خبر افزود: بنیاد برکت در راستای نهضت مدرسه‌سازی و به منظور توسعه فضاهای آموزشی و توزیع عادلانه امکانات تحصیلی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته کشور، ساخت و تکمیل ۱۲۰ باب مدرسه را با ۷۰۰ کلاس درس در این مناطق برای سال جاری پیش‌بینی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: با ساخت این ۱۲۰ مدرسه در سال جاری، تعداد مدارس ساخته و تکمیل شده بنیاد برکت در مناطق محروم کشور به ۱۲۳۰ مدرسه با ۶۸۰۰ کلاس درس می‌رسد.
مهجوری با اشاره به تخصیص ۹۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مدارس برکت افزود: بنیاد برکت در مجموع به ساخت و تکمیل ۱۷۷۰ مدرسه در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور متعهد است که با بهره‌برداری کامل از این تعداد مدرسه، ۲۰۵ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل در مدارس برکت می‌شوند.
معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی یادآور شد: مدرسه‌سازی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم است که از طریق بنیاد برکت و در قالب نهضت مدرسه‌سازی این بنیاد دنبال می‌شود.
وی گفت: بنیاد برکت بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بر ارتقای عدالت آموزشی در مناطق محروم، پس از احداث ۱۰۰۰ مدرسه‌ اول، ساخت ۱۰۰۰ مدرسه‌ دوم برکت را در دست اقدام دارد.
به گفته مهجوری، مدارس بنیاد برکت تاکنون بالغ بر ۲۶۰۰ روستا در ۳۱ استان کشور را تحت پوشش قرار داده‌اند.
معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت تاکید کرد: مدارس برکت در مناطق محروم مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور و با رعایت استانداردها و الزامات آموزشی و ضوابط فنی و زیربنایی ساخته و پس از تکمیل، تقدیم دانش‌آموزان این مناطق می‌شوند.
گفتنی است، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت و به منظور محرومیت‌زدایی، برقراری عدالت آموزشی و فراهم آوردن فرصت‌های برابر، نهضت مدرسه‌سازی را در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ کشور راه‌اندازی کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/