رئیس کمیته امداد با ابلاغ سیاست‌های این نهاد در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید» گفت: تهیه و تدوین نقشه جامع جغرافیای طرح‌ها و مشاغل متنوع زودبازده، از جمله برنامه‌های کمیته امداد برای تحقق جهش تولید در این نهاد است.

به گزارش نیکوکار،‌ سیدمرتضی بختیاری با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: کمیته امداد همواره توانمندسازی مددجویان را در اولویت برنامه‌های خود داشته و در این سال که به نام جهش تولید نامگذاری شده، با تکیه بر استعداد جامعه مددجویان و بهره‌گیری از ظرفیت موسسات دولتی و غیر دولتی به ویژه شرکت‌های دانش بنیان، به دنبال ایجاد یک تحول در عرصه اشتغال و کارآفرینی است.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از طرح‌های نوآورانه برای توسعه اشتغال در خانواده‌های تحت حمایت ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد باثبات برای مجریان طرح‌ها، تقویت طرح راهبران شغلی، تهیه و تدوین نقشه جامع جغرافیای طرح‌ها و مشاغل متنوع زودبازده با رویکرد توسعه مشاغل خانگی، از جمله برنامه‌های کمیته امداد برای تحقق جهش تولید در این نهاد است.

رئیس کمیته امداد ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی در عرصه‌های کشاورزی، دامپروری، صنعت، معدن و خدمات را از دیگر راهبردهای این نهاد در سال جدید دانست و خاطرنشان کرد: فرصت‌های جدید شغلی با هدف پایدارسازی طرح‌های اشتغال به خصوص در مناطق محروم در دستور کار کمیته امداد است.

بختیاری تامین مسکن را یکی از ابعاد مهم توانمندسازی مددجویان برشمرد و گفت: با استفاده از ظرفیت خیران، بنیاد مسکن، وام مسکن از صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و توان گروه‌های جهادی گام مهمی در راستای تامین مسکن مددجویان برداشته خواهد شد. همچنین تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با سازمان برنامه و بودجه برای ساخت مسکن مددجویان در استان‌های محروم به نتایج در خور توجهی رسیده و بخش زیادی از واحدهای تعهد شده امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بر رفع بوروکراسی اداری و اصلاح مقررات و آئین‌نامه‌های کمیته امداد برای ایجاد زمینه جهش تولید تاکید کرد و افزود: تحقق امداد الکترونیک و ارائه خدمات غیر حضوری به مددجویان اقدام موثری برای کاهش وقت و هزینه و افزایش سرعت عمل در رسیدگی به نیازهای جامعه هدف است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رئیس کمیته امداد فقرزدایی را از وظایف ذاتی این نهاد دانست و اظهار کرد: در همین راستا، پژوهش‌های کاربردی در حوزه‌های مختلف از جمله فقرزدایی در کمیته امداد انجام خواهد شد که نقش قابل توجهی در بهبود کیفیت و کمیت خدمات و هدفمند شدن آن در جهت شعار جهش تولید خواهد داشت.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/