پویش قرار مهربانی با شعار «اهدای خون، هدیه‌ ای برای نجات انسان‌ها» صبح امروز یکشنبه با اهدای خون هزار داوطلب هلال احمر به صورت رسمی در مرکز جامع اهدا اداره کل انتقال خون استان تهران به صورت رسمی کلید خورد.

به گزارش نیکوکار، پویش قرار مهربانی به گونه‌ ای برنامه‌ ریزی شده تا بدلیل شرایط موجود و احتمال شیوع بیشتر ویروس کرونا، اعضای داوطلب و جوانان هلال احمر بصورت گروه‌ های محدود چند نفره و در چند مرحله در شهرهای مختلف استان تهران و در مراکز اهدا خون حضور یافته و خون خود را اهداء کنند تا بدین صورت ضمن یاری رسانی به هموطنان نیازمند از تجمع نابجا و شیوع این ویروس جلوگیری به عمل آید.

در آیین اهدای خون داوطلبانه، شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران، محمدرضا مهدی زاده مدیرعامل انتقال خون استان تهران و جمعی از داوطلبان و جوانان هلال احمری اهدای خون حضور داشتند.

شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران در آغاز رسمی این پویش افزود: تامین داوطلبانه خون سالم و فرآورده‌های خونی برای بیماران نیازمند را یکی از برنامه‌های اصلی و راهبردی این جمعیت هلال احمر عنوان کرد و افزود: این جمعیت در راستای تشویق مردم برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی، با انجام فراخوان های عمومی و اختصاصی (شرایط عادی و اضطرار) در قالب برنامه ملی حمایت ماندگار و ایجاد آمادگی‌های لازم در بین داوطلبان نسبت به تأمین مستمر خون سالم، سعی در یکسان سازی میزان دسترسی مناسب بیماران در مراکز استانی با بیماران ساکن در مناطق حاشیه‌ای و دورافتاده دارد.

وی گفت: هلال احمر نهادی بشردوستانه است که «اتکا بر خدمات داوطلبانه» یکی از اصول اساسی و هفت گانه آن به شمار می رود و باید با اتکای به این خدمات، رسالت خود را تداوم ببخشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران اضافه کرد: امیدوارم، بتوانیم با این حرکت بزرگ اعضای جمعیت هلال احمر استان تهران، در بحران شیوع ویروس کرونا و مختل شدن بسیاری از فعالیت‌های روزمره جامعه، بخشی از بانک خونی کشور را تأمین کنیم و از مردم خوب تهران هم درخواست داریم همگام با داوطلبان ما و با رعایت کامل موارد بهداشتی به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

فتحی توضیح داد: اعضای داوطلب و جوان هلال احمر که برای انتقال خون به مرکز خدمات دریافت و اهدای خون داوطلبانه می آیند، اعضای هستند که تعهد اجتماعی دارند، در قبال اجتماع احساس مسئولیت می کنند و با اعتقاد به نوع دوستی، ایثارگرانه خون خود را اهدا می کنند.

«اهدای خون همولوگ یا اهدای خون به دیگران متداول ترین نوع اهدای خون است که در این روش اهداکننده می تواند به منظور حفظ ارزش های انسانی، کمک به همنوع و هم یاری ملی سالی یک تا چهار بار به مراکز خونگیری مراجعه کرده و تحت معاینه و مشاوره قرار گیرد و در صورت تأیید پزشک بخش اهداکنندگان، خون یا یکی از اجزای‌ آن را به صورت داوطلبانه و بدون هیچگونه چشم داشتی هدیه کند.

ایران کشوری است که در آن مانند برخی کشورهای پیشرفته و صنعتی جهان اهدای خون به صورت داوطلبانه و بدون چشمداشت مادی انجام می شود.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند. این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، احترام به انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است. ”

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/