رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی از راه اندازی سامانه جامع آموزش مجازی دانش آموزان با نیازهای ویژه خبر داد.

به گزارش نیکوکار،  محمود عسگری  اظهار کرد: علیرغم تعطیلی مدارس به علت شیوع کرونا، عزم ملی تمامی دست‌اندرکاران آموزش و پرورش بر جلوگیری از ایجاد وقفه تحصیلی بوده و در این راستا اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.

وی افزود: آموزش و پرورش استثنایی استان نیز با توجه به شرایط بحرانی موجود، اقدام به تشکیل کارگروه های تخصصی کرده و راهکارهای موثر و کارآمد استفاده از ظرفیت فضای مجازی را مورد بررسی قرار داد و در نهایت مقرر شد سامانه جامعی در این زمینه طراحی شود.

عسگری تصریح کرد: با تلاش تمامی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی استان سامانه جامع آموزش مجازی دانش آموزان با نیازهای ویژه جهت استفاده دانش آموزان و خانواده ها راه اندازی شد.

وی افزود: این سامانه طوری طراحی شده که تمامی گروه های دانش آموزی اعم از دانش آموزان با آسیب بینایی، شنوایی، ذهنی، جسمی – حرکتی، اتیسم و مشکلات ویژه یادگیری در همه دوره های تحصیلی بتوانند به محتواهای آموزشی تهیه شده در قالب فایل های صوتی، تصویری، کلیپ، کاربرگ های تمرینی و … دست یابند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی ضمن اشاره به اهمیت و نقش فعالیت های توانبخشی، مشاوره ای، فرهنگی و ورزشی در آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه بیان کرد: در این سامانه علاوه بر محتواهای آموزشی، محتواهای بهداشتی و توانبخشی( کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی شناسی، فیزیوتراپی و بینایی سنجی)، مشاوره ای، ورزش در خانه و آموزش های قرآن و نماز نیز در قالب تمرینات، بازی ها، کلیپ ها و… در زمان تعطیلی مدارس در اختیار دانش آموزان و خانواده ها قرار می گیرد.

وی افزود : فایل صوتی کتب نیز جهت استفاده دانش آموزان با آسیب بینایی و همچنین تعدادی نرم افزار کاربردی آموزشی نیز در این سامانه قابل دسترسی است.

عسگری گفت: با توجه به شرایط خاص دانش آموزان با نیازهای ویژه تهیه محتواهای کاربردی جز با همکاری تمامی کارکنان اداره و مدارس استثنایی مقدور نبوده و بدین منظور ضمن تقسیم بندی محتواهای مورد نیاز بین مدارس و همکاران نحوه تهیه محتواها اعلام شده و محتواهای ارسالی توسط همکاران به تدریج در سامانه بارگذاری می شود تا خانواده های دانش آموزان با نیازهای ویژه بتوانند به راحتی به تمامی مطالب آموزشی دسترسی داشته باشند.

وی افزود : با توجه به اینکه تعدادی از خانواده ها امکان دسترسی به فضای مجازی را ندارند، با همکاری مدارس، بسته های آموزشی شامل لوح فشرده و کاربرگ های تهیه شده از مطالب سامانه در چند نوبت تهیه و در اختیار آنان قرار می گیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی خاطرنشان کرد: این سامانه قابلیت استفاده در هر دو محیط ویندوز و اندروید را داشته و خانواده ها می توانند نرم افزار سامانه جامع آموزش مجازی دانش آموزان با نیازهای ویژه را از سامانه دریافت و روی گوشی های تلفن همراه خود نصب کنند.

آدرس سامانه جامع آموزش مجازی دانش آموزان با نیازهای ویژه :

https://app.schoology.com/course/2377459490/materials

کدکاربری ( username): markazi.seo@gmail.com

رمز ورود(password): 123456

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/

ارسال نظر