معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از توزیع چهار هزار و ۹۱۸ دستگاه چادر، ۴۸۴ تخته پتو، چهار هزار و ۲۳ شعله والوور و چهار هزار و ۳۹۸ بسته غذایی یک ماهه و ۷۲ ساعته میان متاثران از زلزله آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش نیکوکار، حامد سجادی با اشاره به ادامه امدادرسانی در مناطق زلزله زده آذربایجان غربی، افزود: تا ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه ۱۴ اسفند، ۲۲ هزار و ۵۹۰ نفر از هموطنان ساکن در ۳۹ روستای شهرستان های خوی و سلماس از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر برخوردار شدند.

وی با اشاره به فعالیت ۵۵ تیم عملیاتی شامل ۲۶۰ امدادگر و نجاتگر در منطقه زلزله زده آذربایجان غربی با به کارگیری ۹۹ خودروی عملیاتی و یک فروند بالگرد، گفت: یک فروند بالگرد هلال احمر با چهار ساعت پرواز منطقه را ارزیابی و اقلام امدادی و زیستی را به مناطق صعب العبور زلزله زده منتقل کرده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تاکید کرد: خدمات امدادی لازم به هموطنان ساکن در ۳۹ روستای یوسف آباد، بله جوک، مخین، کوتان آباد، گرناویک، میر عمر، نجیب آباد، کلت علیا، زری، آلمالو، قره گل، هسته جوک، کفچرین، کلت سفلی، تاریمیش، صالح آباد، رازی، گوگرد، علی سورمه، راویان، چالیان، ترس آباد، گیوران، قطور، حبش سفلی، حبش سفلی و سایر روستاها ارائه شده است.

سجادی درباره اقلام امدادی و زیستی ارسالی به مناطق متاثر از زلزله آذربایجان غربی، گفت: سه هزار و ۵۵۰ دستگاه چادر، یکهزار و ۸۲۰ تخته پتو، چهار هزار و ۵۰۰ شعله والوور، ۶ هزار و ۳۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، یکهزار بسته غذایی یک ماهه، ۱۰ هزار قوطی انواع کنسرو، ۲ هزار و ۵۰۰ بسته حبوبات و ۲ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم قند و شکر از سایر استان ها بارگیری و به منطقه قطور ارسال شده است.

به گفته وی، از ظرفیت لجستیکی مناطق همجوار شامل استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندان به منظور افزایش سرعت و کیفت خدمات امدادی مورد نیاز  استفاده شده است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین یا ریشتر ساعت ۹:۲۳ صبح روز یکشنبه- چهارم اسفندماه- حوالی شهر قطور خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۵۹، عرض جغرافیایی ۳۸.۵۲ و عمق ۶ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زمین‌لرزه در ۱۷ کیلومتری قطور، ۳۱ کیلومتری خوی بود اما لرزه را مردم در شهرستان‌های ارومیه، تبریز، اسکو، سلماس و سهند نیز احساس کردند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/