کد خبر: 257

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشوربا اشاره به اینکه زنان ۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف کنندگان مواد را تشکیل می دهند، گفت: از ۱۰۰ سرپناه شبانه (شلتر) برای معتادان، ۳۰ سرپناه به زنان اختصاص دارد.

به گزارش نیکوکار: مجید رضازاده گفت تعداد زنان بین معتادان پرخطر نیز کمتر از میزان اعلام شده ۱۰ تا ۱۵ درصد است بنابراین ما زنانی که به طورمثال تزریق دارند یا کارتن خواب هستند، بین مصرف کنندگان مواد کمتر داریم.

وی تاکید کرد: با توجه به موقعیت ویژه زنان در مصرف مواد، آن‌ها آسیب‌های بیشتری می‌بینند و کودکان خانواده شان بیشتر درگیر می‌شوند بنابراین مداخلاتی که برای آن‌ها انجام می‌شود، نسبت به مردان بیشتر است.

رضازاده ادامه داد: زنان دارای اعتیاد باید مراکز جداگانه و خاص خودشان را داشته باشند.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: ۶۸ مرکز بهبودی و بازتوانی و سه مرکز ترک اعتیاد اجتماع درمان مدار موسوم به تی سی نیز به زنان اختصاص داده ایم.

رضازاده با یادآوری اینکه حدود ۳۰ درصد مراکز سرپناه شبانه معتادان برای زنان در نظر گرفته شده است، گفت: می‌خواهیم زنان کمتر در خیابان قرار بگیرند بنابراین بیشترین ظرفیت مراکز خود را به زنان اختصاص داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: زنان دارای اعتیاد می توانند به تمام ۱۵۰ مرکز گذری ترک اعتیاد موسوم به دی. آی. سی نیز مراجعه کنند چون آن‌جا مرکز روزانه است و به آنان خدماتی مانند ارائه سوزن و سرنگ بهداشتی و حتی مواد غذایی و چای می دهد.

وی اضافه کرد: همچنین سه مرکز از بین ۲۴ مرکز جامع توانمندسازی و جامعه پذیری معتادان بهبودیافته به زنان دارای اعتیاد اختصاص دارد.

بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، اکنون ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف‌کننده مواد مخدر در کشور وجود دارند که بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از ۶۶ درصد مربوط به تریاک است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/