معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰ مسیر بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب این استان با تلاش راهداران بازگشایی شد.

به گزارش نیکوکار، روح الله سرگزی اظهار داشت: براساس هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی شدید همراه با بارش برف در نقاط کوهستانی در سیستان و بلوچستان شاهد نزول قابل توجه این رحمت الهی در این استان بودیم که علاوه‌بر خوشحالی مردم سبب بسته شدن ۳۱ مسیر ارتباطی اصلی و فرعی شد.

وی افزود: هم‌اینک تنها مسیر فنوج – کتیج – رمشک در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر طغیان رودخانه‌های محلی بسته است.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تلاش راهداران برای بازگشایی این مسیر نیز به طور شبانه‌روزی ادامه دارد.

وی با اشاره به عمق خسارات وارده ناشی از سیلاب در سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین در سیلاب اخیر ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی این استان دچار آسیب جدی شدند که نیازمند تخریب و ساخت مجدد هستند.

سرگزی افزود: بر اساس برآوردهای اولیه سیلاب اخیر خسارت ۶۱۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی، ۳۳۲ میلیارد تومانی به زیرساخت‌های شهری و ۶ میلیارد تومان به طرح‌های آب منطقه‌ای وارد کرده و آسیب سایر بخش‌ها نیز در دست بررسی است.

ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل آسا در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی سبب قطع ارتباط ۸۹۰ روستا در سیستان و بلوچستان شده بود که به همین دلیل و شرایط بد جوی در روز نخست امکان امداد رسانی بسیار محدود بود اما پس از آن کار امداد رسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان بوسیله قایق، چرخ‌بال و روستاهایی که ارتباط زمینی آنها برقرار شده بوسیله خودروهای سبک و سنگین با سرعت ادامه دارد.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/