رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از تحویل ۶۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان نیازمند تا پایان سال خبر داد.

به گزارش نیکوکار، سید مرتضی بختیاری با بیان اینکه تامین مسکن مددجویان تبدیل به یک «بِرَند» برای کمیته امداد شده است، گفت: مسکن در کمیته امداد یکی از ارکان توانمندسازی است. بعد از زلزله کرمانشاه در کمتر از یک سال مسکن مددجویان ساخته شد و به این ترتیب کمیته امداد اولین دستگاهی بود که مسکن مددجویان آسیب دیده را به آنها تحویل داد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد بیش از ۵۵۰۰ واحد مسکونی را در استان کرمانشاه ساخته و به مددجویان تحویل داده است، افزود: منزل مسکونی این مددجویان در جریان زلزله یا تخریب شده یا نیاز به بازسازی داشت. همچنین تفاهم نامه‌ای نیز بین کمیته امداد و سازمان برنامه و بودجه وجود دارد که طی ۲ سال ۱۸ هزار مسکن برای ۶۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان، ۵۰۰۰ خانوار در خراسان جنوبی و ۵۰۰۰ خانوار در کرمان ساخته شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه ۵۰ درصد هزینه ساخت این مسکن‌ها از سوی کمیته امداد پرداخت می‌شود، تصریح کرد: توافق نامه‌ای نیز با سپاه پاسداران، ستاد اجرایی فرمان امام در زمان پرویز فتاح منعقد شد که تا پایان سال ۶۵۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز به مددجویان تحویل داده شود.

بختیاری با بیان اینکه چندی پیش نیز ۵۰۰ واحد مسکونی در بوشهر به بهره برداری رسید، گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که منعقد شده است ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز تا دهه فجر افتتاح می‌شود. هزار واحد دیگر نیز تا سال آینده ساخته می‌شود. آقای نوبخت هم گفته اند که اگر این تعداد واحد ساخته و تحویل داده شوند سازمان برنامه هزینه ساخت یکهزار واحد دیگر برای محرومان را متقبل می‌شود.

وی افزود: ۵۰ درصدی که کمیته امداد پرداخت می‌کند از محل کمک‌های خیرین و با پرداخت تسهیلات از سوی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت یا تسهیلات بانک مسکن با کمک بنیاد است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/