کد خبر: 2282

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تأکید بر ضرورت توجه به مقوله عدالت آموزشی گفت: در سال تحصیلی جاری بالغ بر ۲ هزار و ۳۷۳ دانش آموز بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت بازگشتند.

به گزارش نیکوکار، کورش مودت پیش از ظهر امروز یکشنبه در آئین اختتامیه پروژه «اجتماعی شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل» اظهار کرد: در استان خوزستان تاکنون بالغ بر پنج هزار و ۴۳۵ کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شدند که از این تعداد دو هزار و ۳۷۳ کودک جذب و به چرخه تعلیم و تربیت در خوزستان بازگشتند.

وی در ادامه با اشاره به علل بازماندگی از تحصیل در استان خوزستان، عنوان کرد: مشکلات اقتصادی، مسائل فرهنگی، مهاجرت به خارج از کشور و خارج از استان، بیماری و فوت از جمله مهم‌ترین دلایل بازماندگی از تحصیل در استان خوزستان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال با اظهار اینکه برقراری عدالت آموزشی از برنامه‌های اولویت‌دار مجموعه تعلیم و تربیت استان است، افزود: ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی برای همه دانش آموزان استان و جلوگیری از ایجاد پدیده بازماندگی از تحصیل از جمله مهم‌ترین راهبردهای مجموعه تعلیم و تربیت استان در این خصوص است.

مودت ادامه داد: طرح «شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل» با همکاری کمک استانداری خوزستان و در رأس آنها اداره کل امور اجتماعی و همچنین دادگستری، کمیته امداد، شبکه بهداشت و درمان، بهزیستی، صداوسیما و ثبت‌احوال مشارکت داشتند و هم‌افزایی‌های صورت گرفته بین این دستگاه‌ها و نهادها زمینه‌ساز موفقیت پروژه شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در استان شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه روند کیفیت بخشی به شاخص‌های آموزشی با دستور مقام عالی وزارت آغاز شده است؛ اظهار کرد: کارگروه ویژه وزارتی با دستور کار تدوین سند چشم‌انداز توسعه آموزش و پرورش تاکنون ۵ جلسه با حضور معاونین وزیر تشکیل داده است و این سند که ۳ بند فضای آموزشی، برقراری عدالت آموزشی و نیروی انسانی را پوشش خواهد داد؛ به زودی تدوین و توسط مقام عالی وزارت به هیئت دولت ارائه خواهد شد تا اعتبارات لازم برای اجرای این طرح توسط هیئت وزیران تأمین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کاهش محسوس آمار بازماندگان از تحصیل در استان، عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته توسط متولیان طرح شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل، میانگین بازماندگی از تحصیل از ۲.۱۴ درصد در سال گذشته به ۱.۹۶ درصد در سال جاری کاهش داشته است.

مودت در پایان گفت: امید می‌رود با اجرایی شدن سند چشم‌انداز توسعه آموزش و پرورش خوزستان شاهد رشد کیفی شاخص‌های مجموعه تعلیم و تربیت استان در همه حوزه‌های عملکردی باشیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

ارسال نظر