کد خبر: 2134

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: روزانه بیش از 100 طرح و 300 شغل ایجاد می‌کنیم و امیدواریم در سال آینده بتوانیم 150 هزار شغل در کشور ایجاد کنیم.

به گزارش نیکوکار، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم بهره‌برداری از کارخانه کربن‌بارد تهران با قابلیت تبدیل سالانه ۴۰ هزار تن دی‌اکسید کربن پالایشگاه تهران به کربن صنعتی و خوراکی و تبدیل آن به اولین پالایشگاه سبز کشور اظهار داشت: در این وضعیت کشور که اساسی‌ترین مسئله و مشکل آن اشتغال است، باید دست کارفرمایان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای ایجاد اشتغال در کشور بوسید و آنها فرماندهان جنگ اقتصادی هستند.

وی بیان داشت: در اقتصاد موضوع توسعه پایدار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم که برای به کار گرفتن منابع جهت ایجاد زیرساخت‌ها و شرایطی که جامعه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مهیا کند مطرح می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: توسعه‌ای پایدار است که مسئله نسل فعلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کند و به توان نسل آینده آسیبی نرساند و اگر به قیمت از بین بردن توان دیگر کشورها توسعه پیدا کنیم، این مطلوب نیست.

مخبر گفت: توسعه حالت بی‌رحمانه‌ای دارد که در قامت جامعه اسلامی جایی ندارد. در بعضی از کشورها که رشد اقتصادی آنها دورقمی شده است، بعضی از آدم‌های آن کشور در کنار دیوارها به دنیا می‌آیند و می‌میرند، ولی آن سوی دیوارها رفاه و اشرافی‌گرایی موج می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین توسعه‌ای که همراه با عدالت نباشد، در قاموس نظام اسلامی جایی ندارد و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری اعلام می‌کند که بحث توسعه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیشرفت بگویید.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: یکی از فاکتورهای ایجاد یک پروژه توجه به مسائل زیست‌محیطی است؛ چراکه محیط زیست حق بشر محسوب می‌شود. اگر از بین برود، معنای آن مردن است و اگر محیط زیست را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از بین ببریم، معنای آن نیست که بخشی از زندگی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حبس کرده‌ایم بلکه امکان زندگی دیگر وجود ندارد.

مخبر تاکید کرد: ما در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هیچ پروژه‌ای که پیوست محیط زیستی نداشته باشد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرایی نمی‌کنیم. به عنوان مثال در شهرک دارویی که حدود ۲۰۰ هکتار بوده است، نزدیک به ۴۰ هکتار درخت‌کاری کردیم و به موضوعات پسماند و فاضلاب آن توجه جدی داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در تهران هزار هکتار پروژه درختکاری داشته‌ایم؛ به عنوان مثال ملارد یکی از شهرستان‌های استان تهران است که ۷۰۰ هکتار درختکاری داشته‌ایم و بخش‌هایی که شنزار بوده است و به آلودگی تهران می‌افزود و حدود ۲۰۰ هکتار هم در ده سید درختکاری داشته‌ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: هزار هکتار در خراسان جنوبی مراتع برای پرورش شتر در نظر گرفته‌ایم و در سیستان و بلوچستان ۲۰۰۰ هکتار در این خصوص ایجاد کرده‌ایم.

مخبر اضافه کرد: در مابقی پروژه‌ها نیز به این موضوع توجه شده است که بخشی از پروژه در اختیار درختکاری و توسعه زیست محیطی باشد و در پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) حتی یک درخت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم قطع نکرده‌ایم.

وی بیان داشت: تاکنون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) یک باغ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم تبدیل به ساختمان یا برج نکرده است و اجازه نمی‌دهیم باغ‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تغییر کاربری بدهند و برای بخشی از این باغ‌ها هم در حال مذاکره با شهرداری هستیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: در اسلام موضوع معیشت بسیار مهم و قابل توجه است و باید از نعمت‌هایی که خداوند داده است به درستی استفاده کنیم.

مخبر بیان داشت: ما دارای نیروی انسانی جوان، خلاق، باانگیزه، توانمند و دلسوز هستیم و این نیروها سرمایه‌ای نیستند که به راحتی از آن بگذریم.

وی یادآور شد: در بعضی از کشورها نه نفت، نه آب و نه کشاورزی دارند، ولی رشد اقتصادی دو رقمی داشته‌اند که تنها با نیروی انسانی تامین شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در کشور صورت گرفته است که بخشی از آنها بلااستفاده باقی مانده است.

مخبر بیان داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) یکصد هزار شغل در سال ایجاد کرده که معنی آن این است که این است که بیش از ۹۰ درصد احیای سرمایه داشته‌ایم.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد مکانیزم‌های ایجاد اشتغال در طیف‌های خرد و کوچک هستیم و البته پروژه‌های بزرگ‌مقیاس هم اجرایی کرده‌ایم. کشور ما هم مانند آمریکا، انگلیس و آلمان که به دنبال اشتغال‌های خرد پیش رفته‌اند، در این حوزه وارد عمل شده‌اند؛ چراکه بیش از ۷۰ درصد اشتغال کشورهای توسعه‌یافته در بخش خرد و دانش‌بنیان است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: معضل اشتغال با دولت حل نمی‌شود، بلکه دولت باید تسهیل‌گر باشد و اینکه دولت برای اشتغال ورود کند، استراتژی اشتباهی است.

مخبر افزود: در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) روزانه بیش از یکصد طرح و ۳۰۰ شغل ایجاد می‌شود که اگر به کارآفرین و مردم توجه بیشتری شود می‌توانیم مسائل و مشکلات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم که در سال آینده بتوانیم بیش از ۱۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد کنیم و راهکار آن هم این است که مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صحنه بیاوریم.

 

 

منبع: فارس

 

انتهای پیام/

ارسال نظر