معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه توسعه صنعتی، معدنی و تجاری 12 استان محروم و کمتر برخوردار نهایی و ابلاغ شد.

به گزارش نیکوکار، دکتر سعید زرندی در جلسه بررسی سند توسعه سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و اردبیل که به صورت مجزا و با حضور استاندار، مدیران استانی و مدیران سازمان‌های تابعه وزارتخانه برگزار شد، افزود: ایجاد توازن، کاهش نابرابری، توسعه یکپارچه منطقه‌ای، اشتغال‌زایی و توسعه صنعتی و اقتصادی مهمترین ضرورت تدوین سند مناطق محروم و کمتر برخوردار می‌باشد.

وی تأکید کرد: در این ۱۲ استان محروم و کمتر برخوردار مزیت‌هایی همچون منابع معدنی و طبیعی، هم‌مرزی با کشورهای همسایه، کمی آلودگی‌های محیط‌زیست، وجود زمین‌های مناسب جهت انجام فعالیت‌های اقتصادی وجود دارد، که این قابلیت ها در تدوین سند لحاظ شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در این سند، شش برنامه اصلی شامل، طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و معدنی، فعالیت‌های معدنی و زمین‌شناسی، تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، احیا واحدهای راکد و نیمه فعال، طرح‌های سرمایه‌گذاری جدید و بازرگانی آمده است.

زرندی تأکید کرد: این سند، برنامه عملیاتی و اجرایی همه سازمان‌های زیرمجموعه وزارتخانه در این ۱۲ استان است.

وی گفت: استانداران و مدیران استانی تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن و رفع موانع این برنامه به‌کار ببرند.

زرندی همچنین گفت: در این برنامه الزامات اجرایی شدن و اقدامات لازم برای رفع موانع لحاظ شده است.

زرندی گفت: راهبردهای توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار با در نظر گرفتن آمایش صنعتی، معدنی و تجاری رعایت اولویت‌ها و اصلاح زیرساخت‌ها و تکمیل حلقه‌های مفقود زنجیره تولید استانی و ملی تهیه شد.

بنابراین گزارش، در این جلسات ضمن بررسی سند سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و اردبیل ،سازمان‌های تابعه وزارتخانه گزارشی از نحوه اجرای طرح‌ها ارائه دادند.

در این جلسه، استانداران نقطه‌نظرات خود را در خصوص برنامه توسعه صنعتی، معدنی و تجاری استان‌های خود تشریح کردند.

همچنین در این جلسه مقرر شد، جلسات پایش و رصد طرح ها و برنامه ها بطور منظم برگزار شود.

منبع: شاتا

انتهای پیام/