رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بر تعامل سازنده خیریه‌ها با این سازمان به صورت مستمر و حتی پس از وقوع حوادث برای خدمات رسانی بیشتر تاکید کرد.

به گزارش نیکوکار، محمد نصیری روز یکشنبه در همایش ملی خیریه ها و تشکل های مردم نهاد همکار با جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی ۴۰ هزار نیروی داوطلب هلال احمر در سیل اخیر خبر داد و افزود: تعامل هلال‌احمر با خیریه ها باید سازنده و مداوم باشد.

وی ادامه داد: ۴۰ هزار نیروی داوطلب هلال احمر در سیل اخیر با لباس هلال احمر امدادرسانی کردند و بیش از ۴۱۵ شعبه و دفتر نمایندگی هلال احمر و خیریه در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند و سازمان داوطلبان هم اکنون دارای دو میلیون نفر عضو جوان و داوطلب است.

نصیری اضافه کرد: جمعیت هلال احمر در برنامه ۵ ساله ای ‌که تنظیم کرد بعضی تکالیف را مانند انجام پژوهش های بنیادین برای تعیین نیاز های جامعه و تعیین اولویت ها برای همکاری با سازمان های مردم نهاد، کمک بر ایجاد بسترهای قانونی لازم برای گسترش سهم مشارکت سازمان های مردم نهاد در خدمات اجتماعی و غیره را به عهده سازمان داوطلبان قرار نهاد.

رئیس سازمان داوطلبان با بیان اینکه عقد تفاهم نامه منجر به همکاری می شود، افزود: خیریه‌هایی که می‌خواهند با ما در سوانح همکاری کنند باید با رسانه ها و سازمان ها همکاری داشته باشند همان گونه که در سیل اخیر با همکاری هایی که اتفاق افتاد، تعامل خوبی در این مورد انجام شد.

نصیری افزود: سیل امسال یک نمونه بود که اثبات شد در کنار داوطلبان حقیقی اگر به داوطلبان حقوقی اهمیت دهیم در مواقع و بعد از وقوع حوادث می توانند کمک بسیاری به ما دهند و این تعامل باید از این پس حتی در مواقع غیر بحران سازنده و مداوم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی نیز در این همایش گفت: مجموعه ای از خیریه ها و تشکل‌های مردمی که امروز در این همایش در خدمتشان هستیم همه دارای یک وجه مشترک هستند که آن خدمت به مردم است و وحدت اندیشه فکر و عمل دارند.

معزی اضافه کرد: هلال احمر، خیرین و تشکل های مردم نهاد همه و همه یک هدف دارند و آن خدمت کردن به انسان هاست که بهترین و برترین عمل است.

وی با بیان اینکه ملت ایران شایسته خدمت هستند، گفت: باید تلاش کنیم تا جامعه ای سالم و بدون حاشیه و آسیب داشته باشیم و باید سلامت جامعه را از آسیب ها نجات داد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: غرب اعتراف می کند که امروز خانواده‌ها پاشیده‌اند و بزرگترین آسیب سلامت جامعه همین فرو پاشیدن خانواده از یکدیگر است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به سیل اخیر گفت: سیل خانه را از بین می برد اما طلاق و اعتیاد همه چیز را از بین می برند.

۳۸۰ نفر از مدیران عامل سازمان‌های مردم نهاد امروز(یکشنبه) در نخستین همایش ملی خیریه ها و تشکل های مردم نهاد همکار با هلال احمر با هدف توسعه همکاری و تکریم نهادهای مردمی و تلاش برای تولید دانش نیکوکاری و اجرای پروژه های مشترک با خیریه ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گردهم آمدند.
این همایش برای نخستین بار از سوی جمعیت هلال احمر برگزار می شود، طبق برنامه ۵ ساله جمعیت هلال احمر، سازمان داوطلبان متولی احصاء دستاوردهای تشکل های مردم نهاد کشور و ارایه گزارشی با همین رویکرد است.
در این همایش یکروزه از افراد و تشکل هایی که مخصوصا” در سیل اخیر (فروردین ۹۸) به صورت داوطلبانه و خودجوش برای خدمات رسانی به مردم سیل زده تلاش کرده اند، تجلیل به عمل آمد.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/