مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) از پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیونی به دانشجویان تحت پوشش در مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر داد.

به گزارش نیکوکار، مجتبی احمدلو با بیان اینکه بیش از ۷۳ هزار نفر دانشجو تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، گفت: بخشی از این دانشجویان در دانشگاه‌های پیام نور، آزاد و علمی- کاربردی مشغول تحصیل هستند که باید برای تحصیل خود شهریه پرداخت کنند. بخشی از این دانشجویان نیز در دانشگاه‌های دولتی و روزانه مشغول به تحصیل هستند که ما به آنها کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بابت کمک هزینه دانشجویی ۱۴ میلیارد تومان پرداخت شده است، اظهار کرد: پیش بینی می کنیم این کمک هزینه در سال جاری به بیش از ۲۳ میلیارد تومان افزایش یابد.

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در حوزه پرداخت شهریه دانشجویان نیز سال گذشته ۴۱ میلیارد تومان پرداخت شده است، تصریح کرد: این رقم امسال با توجه به اینکه اعتبارات بیشتری برای این بخش در نظر گرفته شده است، این مبلغ به حدود ۱۲۴ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

احمدلو در ادامه از پرداخت وام و تسهیلات به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و گفت: سقف وام امسال دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری به ۱۰ میلیون تومان می‌رسد که مدت زمان پرداخت اقساط این وام بین ۳۶ تا ۶۰ ماه یعنی ۳ تا ۵ سال است. سایر دانشجویانی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند نیز می‌توانند با توجه به نیازشان در قالب وام یا کمک‌های بلاعوض از کمیته امداد کمک هزینه دریافت کنند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/