معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: به ساخت ۲۰۰ مدرسه جهت دانش‌آموزان استثنایی سراسر کشور نیازمندیم تا مشکل فضای آموزشی مورد نیاز آنان مرتفع شود.

به گزارش نیکوکار، سید جواد حسینی که امروز به همراه وزیر آموزش و پرورش به رودهن سفر کرده بود، با اشاره به اینکه امروز بسیار خرسندم که در آیین گشایش یک مدرسه استاندارد در دو بخش استثنایی پسر و استثنایی دختر شرکت کرده‌ام، بیان کرد: یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش کار برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

وی با اشاره به توسعه منابع انسانی کیفیت یافته، ایجاد و فراهم کردن تجهیزات مناسب شده به روز جهت نیازهای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و استاندارد سازی فعالیتهای تعلیم و تربیت، گفت: باید مدارس عادی را نیز مناسب سازی کنیم تا دانش آموزان با نیازهای ویژه در این مدارس بتوانند به صورت تلفیقی آموزش‌های لازم را ببینند.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه با کمک‌های سازمان یونیسف تلاش می‌کنیم تا تعدادی از مدارس عادی در کشور مناسب سازی شود، تصریح کرد: همچنین در جهت رفع چالش‌های نظام اداری از پیش روی خیرین مدرسه‌ساز، کارگروه تسهیل خدمات دولتی جهت ارائه به خیرین در کشورایجاد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در مدارس، مجامع خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار تشکیل می‌دهیم، یادآور شد: با تشکیل چنین مجامعی اعتقاد به ساخت مدرسه را در دانش آموزان تقویت خواهیم کرد و از طریق فرهنگ سازی می‌توانیم کمک ارزنده‌ای به دستگاه تعلیم و تربیت کشور داشته باشیم.

این مقام مسئول طرح آمایش سرزمینی در افق ۵۰ ساله با رویکرد عدالت اجتماعی را از دیگر برنامه‌های معاونت توسعه و تجهیز مدارس کشور دانست و افزود: در راستای خدمات رسانی به دانش آموزان با نیازهای ویژه، مجموعه آبی کودکان استثنایی کشور تا ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و در اختیار دانش آموزان با نیازهای ویژه قرار خواهد گرفت.

حسینی در پایان با اشاره به اینکه به حدود ۲۰۰ مدرسه جهت دانش‌آموزان استثنایی سراسر کشور نیازمندیم تا مشکل فضای آموزشی مورد نیاز آنان مرتفع شود خاطرنشان کرد: با کمک مردم، خیرین و همچنین سازمان تجهیز و توسعه نوسازی مدارس کشور می‌توانیم این فضاهای آموزشی لازم را تامین کنیم.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/