کد خبر: 14076

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با تشریح خدمات مختلف بیمه سلامت، گفت: خدمات ارائه‌شده نشان می‌دهد سال ۱۴۰۱ سال فوق‌العاده‌ای در حوزه بیمه سلامت بود.

به گزارش نیکوکار، دکتر سید محمد حسینی امروز دوشنبه یک اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و هر فرد فاقد بیمه در شهر یا روستا می‌تواند با مراجعه به بیمه سلامت تحت پوشش قرار گیرد.

وی از پوشش رایگان بیمه سلامت خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۱، به جز تمامی روستائیان گلستانی، ۲۴۰ هزار نفر از مردم استان از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره‌مند شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان ادامه داد: با اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک، دسترسی مردم تسهیل شده و بیمه شدگان می‌توانند از طریق کد ملی به هر پزشک و مؤسسه طرف قرارداد مراجعه کرده و داروهای خود را از داروخانه دریافت کنند.

حسینی اضافه کرد: در حال حاضر تمامی روستائیان گلستان از طریق مراکز بهداشتی و درمانی به طور رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، در شهرها هم افراد فاقد بیمه درمانی می‌توانند به ادارات بیمه سلامت و دفاتر پیشخوان طرف قرارداد مراجعه کنند.

وی با تأکید بر اینکه دهک‌بندی خانوار برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، بیان کرد: افراد فاقد بیمه پایه سه دهک پایین درآمدی، به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار می‌گیرند. همچنین افرادی که دهک‌بندی نشده و یا به دهک تعیین شده معترض هستند، تا سه ماه به طور رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند تا وضعیت آن‌ها تعیین تکلیف شود.

حسینی به شیوه استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت اشاره کرد و توضیح داد: مردم می‌توانند به منظور استعلام از اعتبار دفترچه بیمه سلامت خود کد #۱۶۶۶* را شماره‌گیری کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با اشاره به اجرای طرح دارویار، گفت: سازمان بیمه سلامت گلستان در اسفند ماه ۱۴۰۰ ماهانه با صرف ۶ میلیارد تومان اعتبار تمامی هزینه‌های مربوط به داروی افراد تحت پوشش را پرداخت می‌کرد که این میزان در اسفند ۱۴۰۱، به ۲۸ میلیارد تومان رسیده، در واقع گرچه قیمت دارو گران شده اما سهم پرداختی ما از ۶ میلیارد تومان به ۲۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی شرط استفاده از دارویار را مراجعه به پزشک دانست و متذکر شد: افرادی که بدون نسخه پزشک و به صورت آزاد برای دریافت دارو به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند مشمول طرح دارویار نمی‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ سال فوق‌العاده‌ای در حوزه بیمه سلامت بود، تصریح کرد: پوشش رایگان بیمه‌ای ۲۴۰ هزار نفر از گلستانی‌ها، اجرای طرح دارویار، پوشش بیمه‌ای نازایی و کمک به درمان زوجین نابارور، ارائه ۵۹ خدمت توانبخشی برای معلولان، اجرای تعرفه پرستاری مادران باردار از جمله اقدامات مهم ما در سال گذشته بود.

حسینی ادامه داد: در گذشته پنج دسته بیمار خاص وجود داشت که بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام‌اس را در بر می‌گرفت که این مهم در سال ۱۴۰۱ به ۱۰۷ دسته از بیماری‌های خاص افزایش یافته و از ابتدای آذر ماه در استان گلستان به مرحله اجرا رسیده است.

وی از انجمن‌های بیماری‌های خاص خواست ارتباط خود را با بیمه سلامت بیشتر کنند و توضیح داد: به بیماران خاص ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت اعطا می‌شود که سهمیه استان در این بخش ۹ هزار نفر است و تاکنون یک هزار و ۷۰۰ نفر از این مزیت بهره‌مند شدند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/