کد خبر: 13961

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: نزدیک به یک میلیون نفر سازمان جوانان را تشکیل داده‌اند و ۵۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان عضو جمعیت هلال احمر از گروه غنچه‌ها تا دبستانی‌ها و دبیرستانی در قالب کانون‌های دانش‌آموزان فعالیت دارند.

به گزارش نیکوکار، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی امروز پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران افزود: هلال احمر با داشتن مراکز درمانی در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین فعالیت دارد و از سوی جوانان این سرزمین اداره می‌شود.

وی ادامه داد: هلال احمر با داشتن سازمان امداد و نجات و داوطلبان در خدمت مردم و نیازمندان است و در رساندن دارو و آب آشامیدنی در مناطق کمتر برخوردار اقدامات جدی انجام می‌دهد که از جمله آن می‌توان به اجرای طرح نذر آب اشاره کرد.

اهداف چهارگانه هلال احمر

وی با اشاره به روز ۱۸ اردیبهشت به عنوان روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر اظهار داشت: هلال احمر با اهداف بلند انسانی که دارد براساس فرمایش مقام معظم رهبری که منطبق با تعالیم اسلام است اهدافی را دنبال می‌کند که این اهداف چهارگانه شامل تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان‌ها، حمایت از زندگی و سلامت آن و برقراری صلح و دوستی میان کشورها است.

حجت‌الاسلام معزی ادامه داد: هلال احمر در ایران که یکصدومین سال خود را در سال گذشته پشت سر گذاشته است تاکنون در هنگام وقوع انواع حادثه طبیعی و غیرطبیعی اقدامات بسیار موثری را انجام داده است.

وی به زلزله رودبار، بم، ورزقان، کرمانشاه و زلزله اخیر خوی و سیل سه استان‌ لرستان، خوزستان و گلستان اشاره کرد و گفت: در تمام این حوادث هلال احمر پرچمدار اول در رسیدگی به مردم آسیب‌دیده در کشور بوده است.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر افزود: در زلزله خوی ۱۳۰ هزار نفر از مردم را اسکان دادند و معیشت برای آنها در نظر گرفتند و در سیلاب ها به هزاران نفر کمک کردند.

وی اقدامات امدادرسانی جمعیت هلال احمر را تنها مختص کشور ایران ندانست و گفت: در زلزله ترکیه و سوریه و در گذشته در پاکستان و سومالی نیز خدمات هلال احمر چشمگیر بوده است که به عنوان نمونه در زلزله ترکیه از سوی رییس جمهور ترکیه این جمعیت مورد تقدیر قرار گرفت.

حجت‌الاسلام معزی ادامه داد: همچنین در ایام تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان جمعیت هلال احمر برای ۱۵۰ هزار نفر از مردم نیازمند تامین شده است.

وی هلال احمر را خادم مردم دانست و اظهار داشت: همچنین این خدمات هلال احمر در داخل و خارج از کشور برای همه انسان‌ها کمک‌رسانی خواهد شد.

وی در ادامه از صلیب سرخ جهانی خواست که در برابر ظلم و استکبار جهانی نسبت به فلسطینیان مقاومت کنند و آنها را فراموش نکنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب ها

ارسال نظر