مدیرکل امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور از تدوین و اجرای بسته جامع آموزشی توانبخشی ویژه کم توانان ذهنی خبر داد و گفت: اجرای این بسته در ۲۷۹ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی معلولان ذهنی و ۳۰ مرکز روزانه چندمعلولیتی با کاربری ذهنی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش نیکوکار، رامین رضایی افزود: کارگاه آموزشی اجرای بسته جامع آموزشی _توانبخشی کم توانان ذهنی در مراکز روزانه معلولان ذهنی و چند معلولیتی سازمان بهزیستی ویژه برگزیدگان آزمون علمی این شیوه‌نامه از سراسر کشور در روزهای ۲۴ تا ۲۷ بهمن و ۳۰بهمن تا ۳ اسفند سال جاری در استان‌های اصفهان و فارس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شیوع اختلالات رشدی و ذهنی در جامعه و اهمیت تشخیص بهنگام و ارائه مداخلات توانبخشی برای این اختلالات، گفت: سازمان بهزیستی ضمن برنامه‌ریزی در توسعه مراکز غیردولتی آموزشی و توانبخشی، مراکز حرفه‌آموزی و کارگاه‌های تولیدی حمایتی ویژه افراد دارای معلولیت ذهنی در سراسر کشور را از طریق ارائه مجوز به متخصصان مجرب راه اندازی کرده است و در این راستا، بسته‌های آموزشی- توانبخشی مناسب تدوین شده است همچنین نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف به منظور ایجاد وحدت رویه در اجرای برنامه های آموزشی و توانبخشی روز دنیا در مراکز و ارتقای سطح خدمات و بهبود سطح توانمندی و استقلال توانخواهان تحت پوشش اقدام کرده است.

مدیرکل امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور اظهارداشت: با توجه به ویژگی‌های خاص کودکان کم توان ذهنی که نیازمند برنامه آموزشی و توانبخشی منسجم با دربرگیرندگی تمام جنبه‌های مهارتی هستند، دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی بهزیستی با همکاری موسسه توانبخشی ولیعصر(عج)، شیوه‌نامه و بسته جامع آموزشی توانبخشی کم توانان ذهنی را تدوین کرده است که پس از اجرای آزمایشی و موفق این مجموعه در ۱۳ استان و ۲۱ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی، اجرای کشوری بسته را در دستور کار قرار داده است.

رضایی گفت: در این اجرای کشوری، همه مسئولان فنی و مربیان مراکز یادشده در ۶ مرحله آزمون استاندارد و سراسری شرکت کرده‌اند که از بین افراد شرکت کننده، افراد برتر با عنوان مسئولان آموزش ۳۱ استان کشور برگزیده شده‌اند.

وی اضافه کرد: برگزیدگان در دو گروه و در روزهای ۲۴ تا ۲۷ بهمن در استان اصفهان و ۳۰ بهمن تا سوم اسفند سال جاری در استان فارس به صورت عملی و در محیط مرکز، آموزش‌های تکمیلی را دریافت می‌کنند. این افراد در برنامه‌ای منسجم و تحت نظارت مدیران آموزشی، این آموزش را به مربیان مراکز استان‌های متبوع خود، منتقل خواهند کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/