مجمع یاریگران زندگی در پی کاهش شدید سرما در تهران و بیم از دست رفتن جان بی خانمان‌هایی که بخشی از آنها، معتادن متجاهر هستند، در ۱۴ نقطه تهران، ۱۴ اتوبوس گرم قرار داد تا پناهی برای معتادان متجاهر باشد.

به گزارش نیکوکار، شب‌های سرد همواره یادآور درد مزمن بی‌خانمان‌هاست؛ بیم از یخ زدن و دست و پنجه نرم کردن با مرگ کارتن خواب‌ها، کابوسی بزرگ برای آنان است. انتقال فرد بی‌خانمان به یک مکان امن از گزند یخبندان و سرما در سرمای زیر صفر و رساندن اقلام امدادی همچون پتو و لباس و غذای گرم مسئولیتی بزرگ است که اگرچه متولیانی در میان دستگاه‌های دولتی دارد اما مانع مسئولیت اجتماعی شهروندان عادی نمی‌شود.
در پی کاهش شدید سرما در تهران و بیم از دست رفتن جان هموطنان بی خانمانی که بخشی از آنها معتادن متجاهر سطح شهر هستند، مجمع خیرین زندگی با همکاری ستاد مبارزه با موادمخدر و شهرداری تهران، ۱۴ اتوبوس گرم را در ۱۴ نقطه شهر تهران از جمله میادین تجریش، شوش، امام حسین و راه آهن، خاوران، فرحزاد، یافت آباد، پل مدیریت، دروازه غار، یادگار امام و نیایش که غالبا محل تجمع و تردد معتادان متجاهر هستند، قرار داد تا پناهی برای معتادان متجاهر باشد.
در همین راستا، جلسه فوق العاده‌ای با حضور اعضای مجمع و مدیران حوزه کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر تشکیل و مقرر شد فعالیت امدادرسانی شبانه مادامی که بیم سرما و یخبندان هست، ادامه یابد و هر شب حداقل ۵۰۰ پرس غذا توزیع شود و چای گرم، پتو و لباس گرم در اختیار مراجعان قرار گیرد.
همچنین یک دستگاه اتوبوس تجهیز و مهیا شود تا بتواند خدمات تکمیلی بهداشتی و درمانی به مراجعه‌کنندگان را به صورت دائم ارائه دهد و این تجربه، با استان‌های سردسیر کشور همچون اصفهان، البرز و خراسان رضوی به اشتراک گذاشته شود.
در این جلسه، علاوه بر اقدامات کوتاه اشاره شده، پیشنهاد شد که مرکز جامع توانمندسازی مجمع یاریگران زندگی کشور با اختصاص فضای مناسب و تجهیز آن به‌منظور خدمات دهی پیوسته به جامعه هدف در دستور کار قرار گیرد و ۱۵ هزار دست لباس گرم ضروری مراکز ماده ۱۶ و موسسات بازپروری معتادان متجاهر نیز تهیه شود.
همچنین با شرکت‌ها و کارخانجات تولیدکننده بزرگ مذاکراتی انجام شود تا در راستای مسئولیت اجتماعی، در کنار مجمع خیرین یاریگران زندگی قرار گیرند و برای اشتغال رهایافتگان از دام اعتیاد، تهیه ۷۰۰ دستگاه موتورسیکلت با همکاری کارخانجات تولیدی در اولویت قرار گیرد.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ گفتنی است؛ اعضای مجمع یاریگران زندگی، خیرین، نیکوکاران و کارآفرینان کشور هستند و در این مسیر با یکدیگر همراه شده‌اند تا با همراهی و هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل گره‌ای از مشکلات مردم باز کنند.

منبع : ایسنا

انتهای پیام/

ارسال نظر