رئیس سازمان بهزیستی کشور همزمان با امضای تفاهم نامه ارائه خدمات وکیل معاضدتی به مددجویان سازمان بهزیستی گفت: بیش از ۶ میلیون نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از این افراد دارای معلولیت هستند.

به گزارش نیکوکار، وحید قبادی دانا در مراسم امضای ارائه خدمات وکیل معاضدتی به مددجویان سازمان بهزیستی با بیان اینکه سازمان بهزیستی متولی سلامت در کشور و ارائه دهنده خدمات تسهیلگری در ارائه خدمات به افراد نیازمند است، افزود: در جهت توانمند سازی جامعه سازمان بهزیستی تلاش کرده‌ایم شهریه ۳۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی تحت پوشش بهزیستی را به صورت کامل پرداخت کنیم.

وی با اشاره به نقش سازمان بهزیستی در پیشگیری از معلولیتها و آسیبهای اجتماعی، اظهار کرد: بیش از ۶میلیون نفر تحت پوشش بهزیستی هستند که حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از این افراد دارای معلولیت بوده و یک میلیون و ۵۰ هزار خانوار نیز از سازمان مستمری دریافت می کنند.

قبادی دانا با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی داری هزار مرکز شبانه روزی است تصریح کرد: حدود ۴۷ هزار نفر اعم از معلولان و سالمندان به دلیل اینکه امکان حضور در خانواده را ندارند در این مراکز نگهداری می شوند. همچنین ۲۶هزار نفر دارای معلولیت ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی هستند.

در پایان این نشست تفاهم نامه ارائه خدمات وکیل معاضدتی به مددجویان سازمان بهزیستی بین این سازمان و کانون وکلای دادگستری امضا شد.
براساس این تفاهم نامه ارائه خدمات وکیل معاضدتی به معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی انجام می‌شود.

در ادامه عیسی امینی رئیس کانون وکلا دادگستری مرکز گفت: ما منتظر نمی مانیم که افراد به دنبال وکیل معاضدتی بروند بلکه ما به سازمانهایی که به افراد نیازمند خدمات رسانی می کنند، سر می‌زنیم و پیشنهاد ارائه خدمات وکیل معاضدتی را می دهیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/