مدیرکل دفتر روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر بر ضرورت جذب کمک‌های فنی و تجهیزاتی از سوی جامعه بین‌الملل و کشورهای کمک‌کننده تأکید کرد.

به گزارش نیکوکار، امیرعباس لطفی در دیدار با هیات ارزیابان سازمان ملل متحد به ریاست معاون مدیرکل بخش عملیات دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد به تشریح کامل ساختار و وظایف ستاد به عنوان مرجع ملی مبارزه با موادمخدر پرداخت.

وی بر ضروری دانستن توجه سازمان ملل متحد بر ترغیب کشورهای همسایه ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای، نسبت به ناچیز بودن بودجه‌های تخصیصی سازمان ملل متحد برای انجام پروژه‌های مشترک گلایه‌ کرد و افزود: چنانچه حتی کشورهای کمک‌کننده به هر دلیلی بودجه‌های مربوطه را افزایش نمی‌دهند، جمهوری اسلامی ایران، همچون اقدامات گسترده ملی خود، آماده است تا در این رابطه، خود هزینه‌های مربوطه را جهت خرید تجهیزات فنی مورد اشاره تأمین کند.

وی خاطرنشان کرد: البته این موضوع مستلزم ایجاد زمینه‌های لازم برای در اختیار قرار دادن تجهیزاتی همچون سامانه‌های پیشرفته مدیریت مرزی و دستگاه‌های کنترلی کشف موادمخدر برای استقرار در مرزهای کشور است.

نقش بی‌بدیل ایران در مبارزه با موادمخدر بو ماتیاسِن، معاون مدیرکل بخش عملیات دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد همچنین در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، بر نقش بی بدیل جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف مبارزه با موادمخدر تأکید کرد.

وی همچنین به اقدامات مؤثر ایران در زمینه‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و همکاری اثربخش با آژانس‌های مختلف سازمان ملل متحد از جمله دفتر مقابله با موادمخدر و جرم آن سازمان اشاره کرد.

در این نشست مقامات سازمان ملل متحد جهت پیشبرد برنامه‌های جاری و پروژه‌های آتی و پیگیری مذاکرات انجام شده، قول مساعد دادند. هیات یادشده بامداد روز سه‌شنبه ۱۰ آبان‌ماه‌جاری از وین وارد تهران شده و در این سفر فشرده، ملاقات با مقامات وزارت امورخارجه، ستاد مبارزه با موادمخدر و ستاد حقوق بشر قوه قضاییه را در دستورکار خود قرار داده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/