کد خبر: 10609

خادم گفت: از ظرفیت‌های آموزشی برای کسب شغل در راستای تامین عینک اقدام کردیم تا نابینایان (از عینک آفتابی) و کم بینایان از عینک طبی به طور رایگان بهره‌مند شوند.

به گزارش نیکوکار، سید احمد خادم معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در نشست خبری که به مناسبت روز عصای سفید برگزار شد اظهار کرد: روز ۲۳ مهر و ۱۵ اکتبر را به عنوان روز جهانی نابینایان تبریک می‌گوییم و این روز را با شعار دنیای بهتر برای نابینایان همراه با آموش همگانی، رفع موانع، مشارکت و اجرای قوانین گرامی میداریم.

وی افزود: در سازمان بهزیستی بر اساس تکلیف ذاتی برای آحاد جامعه که به نحوی در نقصان و ناتوانی هستند برنامه‌هایی را ترسیم کردیم تا این افراد زندگی مطلوب تری داشته باشند؛ در اسفند سال ۹۹ تشکل مربوط به سازمان بهزیستی شکل و فرم گرفت و تلاش کردیم از خانواده بهزیستی مشاورانی داشته باشیم که البته در این خصوص از سوی خانواده بهزیستی نیز علاقه مندی وجود دارد.

خادم ادامه داد: در حوزه درمان، مناسب سازی و… ضمن تصمیم سازی مطالبه گری خواهیم داشت تا بتوانیم یک زندگی خرسند را برای نابینایان فراهم کنیم، بهزیستی برای کسب شغل و بهره مندی، کمک‌هایی را دنبال میکند و از ظرفیت‌های آموزشی برای کسب شغل در راستای تامین عینک اقدام کردیم تا نابینایان (از عینک آفتابی) و کم بینایان به طور رایگان از عینک بهره‌مند شوند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران تاکید کرد: سازمان با حضور مردم است که میتواند تکالیف خود را با وجاهت بیشتری انجام دهد؛ لازم به ذکر است که موسسات خیریه درمان جراحی را بر عهده گرفته اند که این باعث میشود تا ما از حضور مردم بهره‌مند شویم.

وی همچنین در رابطه با واکسیناسیون معلولین شدید و خیلی شدید بیان کرد: ما از ابتدای سال تاکنون نتوانسته ایم از اعتبارات دولتی برخوردار شویم، اما ۳ میلیارد تومان کمک‌های مردی را دریافت کرده ایم. همچنین چالش‌هایی را با وزارت بهداشت پیش رو داشتیم و طی مکاتبه‌ با شهرستان‌ها خواستیم که افراد در منزل واکسینه شوند.

وی در باره اعتبارات دولتی گفت: در سازمان بهزیستی از ابتدای سال، ۸۵ درصد اعتبار متمرکز شده و بخش کوچک آن برای برنامه‌هایی است که بهزیستی باید انجام دهد، اما نقش مردم پررنگ است و ما مراتب قدرشناسی را از مردم داریم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/