وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح ملی بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با کمک ۳۰۰۰ میلیارد تومانی دولت خبر داد.

به گزارش نیکوکار، حجت عبدالملکی در صفحه شخصی اش در توییتر نوشت: وزارت مردم در دولت سیزدهم به دنبال تحقق تامین اجتماعی فراگیر و گسترش بیمه‌های اجتماعی تا پایین‌ترین دهک‌های اقتصادی است.

وی افزود: گام اول آن با اجرای طرح ملی بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با کمک ۳۰۰۰ میلیارد تومانی دولت حاصل شده است.

طرح ملی بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در روز «روستا» سال ۹۹ ارائه شد اما به دلیل اینکه سهمی در برنامه بودجه به این طرح تخصیص نیافته بود، وارد مرحله عملیاتی نشد. سال ۱۴۰۰، سال تغییر دولت بود و پس از آنکه رؤسای سه قوه در جلسه‌ای مشترک با رهبری دیدار کردند، ایشان در این جلسه بر لزوم برخورداری تمامی آحاد از پوشش بیمه تاکید کردند. پس از این دیدار اقدامات لازم صورت گرفت تا شرایط عملیاتی شدن طرح در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم شود. بدین ترتیب صندوق عشایر و روستاییان با کمک و مساعدت سازمان برنامه و بودجه، معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست‌جمهوری، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، مرکز ملی فرش ایران، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان امور عشایر توانست این طرح را به مرحله اجرایی برساند.

در همین راستا و به مناسبت روز  ملی روستا مراسم اجرای طرح ملی بیمه اجتماعی خانوارهای روستایی و عشایری فردا با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/