کد خبر: 9823

با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و ضرورت حمایت از مستمندان و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا در ماه مبارک رمضان، طرح اطعام کریمانه با طبخ و توزیع ۱۴ هزار وعده غذای گرم در میان نیازمندان پایتخت توسط سازمان بسیج شهرداری تهران همزمان با لیالی قدر اجرا می شود.

به گزارش نیکوکار، مجتبی سالک رازی رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر افزود: در دین مبین اسلام سفارش زیادی به اطعام به عنوان یکی از متداول ترین، نوع احسان و نیکوکاری شده است. البته بهترین آنها اطعام به صورت سفره انداختن و دعوت عام و گروهی است، اما اکنون به دلیل شرایط خاص جامعه و پرهیز از تجمع برای صیانت از سلامت شهروندان، چنین کاری میسر نیست اما می توان شیوه توزیع بسته های پذیرایی را جایگزین آن کرد. به ویژه در ماه مبارک رمضان که ماه رحمت الهی است، باید تلاش کنیم نیازمندان و مستمندان و خانواده های آبرومند از اطعام و افطاری محروم نمانند.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران اظهار داشت: کار خیر و خداپسندانه پخت روزانه ۲۸۰۰ پرس غذا در نیمه دوم ماه مبارک رمضان برای کمک به نیازمندان و مناطق محروم شهر تهران انجام می شود.

سالک خاطرنشان کرد: اجرای این طرح که همزمان با لیالی قدر انجام می شود؛ با کمک حوزه های بسیج مناطق ۲۲ گانه در اختیار محرومین شناسایی شده قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: موج خدمت و همدلی با شکل‌گیری خدمت کریمانه به قوت دنبال می‌شود و امید است که شاهد حضور خیرین، نیکوکاران جهت شرکت در این اقدام خداپسندانه باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/