کمیته امداد در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و موسسه خیریه اندیشه یاران محسنین، متعهد شد بیش از ۲۵ میلیارد تومان برای کمک به مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان اختصاص دهد.

به گزارش نیکوکار، با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان کمیته امداد، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و موسسه خیریه اندیشه یاران محسنین به امضا رسید.

رئیس کمیته امداد در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه رسیدگی به امور خانواده‌های نیازمند و گسترش خدمت‌رسانی به مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان مهمترین هدف این تفاهم‌نامه است، گفت: کمک‌رسانی در راستای اشتغال‌زایی و توانمندسازی، حمایتی، آموزشی و مسکن نیازمندان در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه تعمیر و بهسازی منازل مسکونی نیازمندان با سرانه ۲۰ میلیون تومان در تفاهم‌نامه با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: در قالب این تفاهم‌نامه تهیه لوازم کمک‌آموزشی برای ۵۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: همچنین ۶ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت سرویس بهداشتی و حمام مناسب برای خانواده‌های محروم جامعه هدف اختصاص خواهد یافت و تلاش خواهد شد از طریق واگذاری دام سبک و سازگار با شرایط اقلیمی منطقه، سه هزار طرح اشتغال برای نیازمندان این مناطق راه‌اندازی شود.

بختیاری از راه‌اندازی طرح اشتغال خانگی برای ۱۲۰۰ نفر در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در این تفاهم‌نامه، تامین لوازم ضروری زندگی از قبیل یخچال، وسایل سرمایشی و گرمایشی و … برای خانواده‌های نیازمند دیده شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۵۱ میلیارد تومان برای تحقق تعهدات این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: تامین این مبلغ به صورت مساوی میان کمیته امداد، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و موسسه خیریه اندیشه یاران محسنین تعهد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، شایان ذکر است که موسسه خیریه اندیشه یاران محسنین در سال ۹۱ با هدف خدمت‌رسانی به نیازمندان در استان سیستان و بلوچستان تاسیس شده است و در حال حاضر حدود ۲ هزار خانواده نیازمند تحت حمایت این موسسه قرار دارند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/