عضو کمیسیون شوراهای مجلس، توجه به مددجویان کمیته امداد و اقشار آسیب پذیر را اولویت مجلس انقلابی عنوان کرد و گفت: افزایش مستمری مددجویان با وجود محدودیت های بودجه توسط دولت باید اجرا شود.

به گزارش نیکوکار، حسین بامیری رویکرد مجلس نسبت به بهبود زندگی و معاش اقشار جامعه را متفاوت از دوره‌های قبلی دانست و گفت: نگاه مجلس یازدهم و رویکرد آن به نهادهای حمایتی چون کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور متفاوت از ادوار گذشته است و خدا را شکر این مجلس یک مجلس انقلابی است و درک متقابلی نسبت به اقشار ضعیف و متوسط جامعه دارد.

وی با بیان اینکه رویکرد محرومیت‌زدایی مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۰ و طرح‌ها و لوایح دیگر نمایان است، ادامه داد: با این نگرش مجلس اگر بودجه پیشنهادی را رصد کرده باشید، می‌بینید اعتبارات مربوط به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با وجود محدودیت‌ها و کسری بودجه دولت، ارقام خوبی برای بهبود معیشت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پیشنهاد شده است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اضافه کرد: همچنین مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی و معوقات فرهنگیان و مواردی از این دست مورد توجه جدی نمایندگان بود که در رأس آنها توجه به اقشار آسیب‌پذیر با رویکرد گره‌گشایی در بحث معیشت تحت پوشش نهادهای حمایتی بوده است.

بامیری به موضوع ارتقای زندگی دهک‌های پایین جامعه اشاره و عنوان کرد: مجلس یازدهم از جنس مردم است و مجلس انقلابی است و قطع یقین درک و فهم متقابلی از سطح انتظارات و معیشت مردم به خصوص دهک‌های آسیب‌پذیر جامعه دارد و فقط شامل نهادهای حمایتی و خانواده‌ها تحت پوشش آنها نیست.

وی اظهار کرد: به دلیل بحث کرونا و تحریم‌هایی که متوجه کشور شده‌، بیشتر دهک‌های جامعه آسیب‌پذیر شده‌اند و عارضه‌های بسیار جدی متوجه دهک‌های پایین جامعه شده است و صرف نظر از اینکه نوع نگاه مجلس متوجه همه اقشار جامعه و همه دهک‌های آسیب‌پذیر جامعه بوده و هست؛ بی‌شک اولویت اول و آخر توجه و اهتمام ویژه در خصوص نابسامانی‌ها و مشکلاتی است که متوجه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است.

 

منبع: مهر

انتهای پیام/