کد خبر: 9549

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران:

خدمات توانبخشی اختلال اوتیسم بیمه شد

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران گفت: در آخرین جلسه شورای عالی بیمه، پوشش دهی خدمات توانبخشی ویژه طیف اختلال اوتیسم توسط سازمان بیمه سلامت ایران طبق پروتکل استاندارد مطروحه مصوب و خدمات توانبخشی اختلال طیف اوتیسم تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

به گزارش نیکوکار، سعیده صالح غفاری افزود: مهمترین بخش رسیدگی و درمان طیف اختلال اوتیسم، مداخلات توانبخشی شامل خدمات گفتار درمانی، کاردرمانی و رفتاردرمانی همراه چکاپ دوره‌ای متخصص مغز و اعصاب یا روانپزشک کودک و نوجوان است. نظر به طیف بودن اختلال اوتیسم و تقسیم‌بندی آن در سه سطح یک، دو و سه یا طیف شدید، متوسط و خفیف، استاندارد ارائه خدمات توانبخشی تعریف شد.

وی خاطرنشان کرد: استاندارد بسته خدمات توانبخشی در طول یک ‌سال گذشته با پیگیری‌های عدیده انجمن اوتیسم ایران و دیگر فعالان این حوزه و برگزاری نشست‌های علمی با کارشناسان معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شد و توانستیم بسته‌های استاندارد خدماتی با تعریف تعداد جلسات و نوع خدمات با تعیین تعرفه مورد قبول وزارت بهداشت و در ادامه کدگذاری خدمات و استاندارد کردن آن را در معاونت درمان وزارت بهداشت را شاهد باشیم.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران اظهار داشت: پس از طی این مرحله با برگزاری نشست‌ها و جلسات با سازمان بیمه سلامت ایران و در راس آن مدیران و کارشناسان بیمه سلامت، این بسته خدمتی استانداردشده، چندین بار مورد بررسی و یا بازتعریف مجدد قرار گرفت و نهایتا سازمان بیمه سلامت ایران، بسته خدمتی استاندارد شده براساس سطح‌بندی طیف اختلال اوتیسم را در شورای عالی بیمه سلامت طرح موضوع کرد و مورد تایید شورا قرار گرفت.

غفاری با قدردانی از سازمان بیمه ایران، اقدام این سازمان را درتاریخ جامعه اوتیسم ایران بی‌نظیر توصیف کرد.

اوتیسم یا درخودماندگی یک اختلال عصبی رشدی با شاخص های نقص در ارتباط اجتماعی، رفتارهای کلیشه‌ای، مشکلات درک شناختی و خزانه رفتاری، حرکتی و کلامی محدود است.

آخرین جلسه شورای عالی بیمه ۲۰ اسفند ماه برگزار شد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/