وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که حدود ۲۰ درصد از مدارس به دلیل اینکه قدیمی هستند نیاز به باز سازی یا مقاوم سازی دارد.

به گزارش نیکوکار، محسن حاجی میرزایی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: مجموعه تلاش وزارت آموزش و پرورش برای تامین فضای آموزشی با همت خیرین قوت می‌گیرد. براساس مصوبه‌ هیات دولت  و مقرراتی که وجود دارد، در مناطق روستایی هر مجموعه خیریه‌ای که ۳۰ درصد از منابع را تامین کند و در مناطق شهری اگر ۵۰ درصد را تامین کند مابقی آن را دولت تعهد می‌کند و از این طریق فضاهای آموزشی احداث می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در مناطق روستایی این نسبت ۳۰ به ۷۰ است. امروز ما تفاهم کردیم که ۱۰۰۰ واحد آموزشی به وسیله وزارت آموزش و پرورش و بنیاد برکت ساخته شود و امید است گشایشی در توسعه فرصت‌های آموزشی برای مناطق محروم باشد.

وی ادامه داد: ۵۰۰ مدرسه نیز ساخته می‌شود که نیمی از هزینه‌های آن را آموزش و پرورش و نیمی دیگر را بنیاد برکت تامین می‌کند و در مناطق شهری و محرومی که نیاز به فضای آموزشی دارند، احداث خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در حال حاضر چه تعداد کمبود فضای آموزشی و مدرسه در سطح کشور به ویژه در مناطق محروم داریم؟ گفت: حدود ۲۰ درصد از مدارس به دلیل اینکه قدیمی هستند نیاز به بازسازی یا مقاوم‌سازی دارد همچنین به دلیل اینکه تحرک جمعیت داریم برخی از مدارس خالی از دانش آموز شده‌اند و در محدوده شهرهای بزرگ با تراکم دانش‌آموز روبه رو هستیم و نیاز داریم که در آن بخش‌ها فضای آموزشی ساخته شود. در طول سال هم مجموعه تلاش‌های آموزش و پرورش و هم خیرین برای رفع این نقیصه فعال هستند.

وی در پایان اظهارکرد: طی سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید هر روز ۲۹ کلاس درس ساخته شده و اعتباراتی که به امر نوسازی مدارس اختصاص یافته بیش از ۷ برابر در طی این ۸ سال شده است و اعتباراتی که خیرین کمک می‌کنند به حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان در سال رسیده است.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/