مدیر کل هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از راه‌اندازی پویش بانوی مهربانی خبر داد و گفت: این پویش با حمایت معاونت و با هدف تلطیف فضای زندگی کودکان در خانواده های محروم و ایجاد زمینه‌های رشد و ارتقا شادی و نشاط در آنان راه‌اندازی شده است.

به گزارش نیکوکار، از معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، نساء زاده نویری ضمن معرفی این طرح خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با مدیران کل امور بانوان استانداری های سراسر کشور، در هر استان یک سازمان مردم نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده یا فعال در حوزه محرومیت زدایی شناسایی و پس از عقد تفاهم نامه فیمابین این معاونت و سمن های معرفی شده، سمن های مذکور به عنوان مدیران اجرایی طرح در استانها کار خود را آغاز کردند.

وی افزود: سمن های مجری طرح موظفند ظرفیت های هر استان، نظیر کارخانجات و کارگاه های تولید اسباب بازی و ناشرین کتاب کودک و همچنین خیرینی که نگاه ویژه و حمایتی به کودکان دارند را شناسایی کرده و ضمن ترغیب آنها به انجام مسئولیت اجتماعی، اسباب بازی و کتاب های کودکان را جمع آوری کنند.

نویری اظهار داشت: این سمن ها با اطلاع رسانی عمومی طرح در سطح استان با روش هایی همچون استقرار غرفه در مناطق مرفه نشین و مراکز خرید پر رفت و آمد، راه اندازی کاروان های شادی، انتشار بروشور و پوستر در سطح شهر و انجام مصاحبه با رسانه های رسمی و مجازی، به جمع آوری اسباب بازیها و کتب مازاد بر نیاز خانواده ها می پردازند و در مرحله بعد، اسباب بازی ها و کتب جمع آوری شده مورد پالایش قرار گرفته و پس از جداسازی موارد نامناسب، متناسب با گروههای سنی مختلف دسته بندی، پاکسازی و ضدعفونی شده و در قالب هدایای شادمانی، بسته بندی می شوند.

مدیر کل هماهنگی معاونت تصریح کرد: انتظار می رود این بسته ها با همفکری و راهنمایی های امور بانوان استانداری ها، در محلات محروم و بین خانواده های نیازمند دارای کودک، حداکثر تا ۲۸ اسفند ماه توزیع شود.

«پویش بانوی مهربانی» با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع کرونا که امکان استفاده کودکان از فضاهای عمومی و پارک ها را با محدودیت مواجه کرده و همچنین با توجه به وضعیت اقتصادی برخی خانواده ها که از حداقل امکانات زندگی برخوردارهستند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/