مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: کودک ‌آزاردیده که هفته گذشته مورد شکنجه پدر قرار گرفته بود در بیمارستان امدادی شهید بهشتی این شهر تحت عمل جراحی قرار گرفت.

به گزارش نیکوکار، دکتر محمد باقرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این عمل جراحی انگشت پنچم پای راست این کودک به علت جراحت شدید قطع و انگشت چهارم آن حفظ شد و این کودک هم اکنون تحت مراقبت شدید درمانی قرار دارد و حال وی مساعد است.

وی ادامه داد: اندام های پای این کودک نیز که دچار جراحت شده بود با انجام فیزیوتراپی‌های مستمر تسکین یافته است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: این کودک ‌آزاردیده از همان لحظاتی که مورد شکنجه قرار گرفته بود پرخاشگر و بی قرار بود که با اقدامات به موقع روانپزشکی و مشاوره ای شرایط روحی وی بهبود یافته است.

سرپرست اداره بهزیستی سبزوار نیز گفت: این پسربچه که هفته گذشته توسط پدر و نامادری در یکی از مناطق شهرستان ششتمد مورد شکنجه شدید قرار گرفته بود هم اینک در بیمارستان امدادی سبزوار بستری و تحت درمان است.

حسین دولت آبادی افزود: اطلاع رسانی به موقع و احساس مسوولیت همسایگان موجب دخالت بهزیستی و دادستانی در زمینه این کودک آزاری شد.

وی ادامه داد: کارشناسان اورژانس اجتماعی برای بررسی وضعیت کودک‌ آزاردیده و روشن شدن ابعاد موضوع وارد عمل شده‌اند.

سرپرست اداره بهزیستی سبزوار گفت: اعتیاد والدین به مواد مخدر عامل نخست کودک آزاری در این شهرستان است و پس از آن آسیب‌های اجتماعی، اختلالات روانی و طلاق از دیگر علل آزار کودکان به شمار می‌روند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/