فرماندار دنا با اشاره به اینکه تاکنون در راستای خدمات رسانی اقدامات خوبی از سوی همه نهادها انجام گرفت گفت: با توجه به خسارت زیاد و تخریب صددرصدی منازل مسکونی حمایت وزارت خانه ها و نهادهای مختلف در این راستا ضروری است.

به گزارش نیکوکار، حمید پناهی روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان دنا با نماینده فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا اظهار داشت: اقدامات خوبی در راستای خدمات رسانی صورت گرفته است ولی کافی نیست، باید بیشتر از بحران های قبلی وزارت خانه ها و نهاد ها به این شهر توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: همکاری و برنامه ریزی مناسب همه نهادها سختی های کمک رسانی به مردم را تا حدود زیادی کاهش داده است.

فرماندار دنا از تشکیل هشت تیم ارزیاب بنیاد مسکن و راه و شهرسازی برای روستاهای شهرستان دنا خبر داد و گفت: تخریب زیاد در حوزه روستایی نیازمند برنامه ریزی منسجم بنیاد مسکن است.

پناهی با اشاره به توزیع پنج هزار چادر در میان مردم زلزله زده گفت: تنها چادر در هوای سرد و منفی سی سخت جوابگوی نیاز مردم نیست.

وی تصریح کرد: تاکنون یکصد کانکس با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تامین شده است و با برنامه ریزی در چند نقطه از شهر کمپ کانکسی برپا می شود.

نماینده فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا نیز در این نشست از اقدامات صورت گفته توسط دستگاه های دولتی و سپاه و بسیج مردمی در شهر سی سخت تقدیر کرد.

سرهنگ کرم نظری خدمت رسانی به مردم سی سخت را برای مسئولان قرارگاه خاتم الانبیا یک افتخار بزرگ دانست و گفت: با برگزاری جلسات مختلف اعلام برآورد میزان خسارتها برای فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا ارسال شد.

وی اضافه کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به زودی دستگاه ها و ماشین آلات قرارگاه در منطقه مستقر و خدمات رسانی شبانه روزی ادامه خواهد داشت.

نظری بر همکاری نهادها در راستای آوار برداری تاکید کرد و افزود: باید از سوی نهادهای متولی محله هایی که نیاز به آوار برداری دارند در اختیار قرارگاه قرار گیرند.

وی تصریح کرد: با انعقاد تفاهم نامه ساخت و ساز منازل مسکونی آسیب دیده با روند اجرایی خوبی نیز آغاز خواهد شد.

نظری اضافه کرد: ساخت خانه های مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بر عهده قرارگاه خاتم الانبیا است.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد. تاکنون بزرگترین پس لرزه آن ۴.۵ ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه ۶ اسفندماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/