مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اختصاص ۵۳ میلیارد و ۴۵۵ میلیون تومان اعتبار برای بازسازی مناطق خسارت‌دیده از زلزله ۲۹ بهمن در شهرستان سمیرم خبر داد.

به گزارش نیکوکار، منصور شیشه‌ فروش افزود: براساس مصوبه سوم اسفند هیات وزیران برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده از زلزله در منطقه پادنا و پادنای علیا شهرستان سمیرم؛ ۳۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره بانکی تخصیص یافت.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک‌های بلاعوض و پنج میلیارد تومان نیز برای بازسازی تاسیسات زیربنایی منطقه اختصاص یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: این اعتبارات با تشکیل پرونده ساخت و ساز برای هر واحد آسیب دیده توسط بنیاد مسکن و از طریق شبکه بانکی اختصاص می‌یابد.

وی گفت: برای بازسازی هر واحد مسکونی آسیب دیده شهری و روستایی تا سقف ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و برای احداث هر واحد شهری ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و برای هر واحد روستایی ۸۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

شیشه‌فروش افزود: برای تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی و تجاری ناشی از زلزله به هر واحد مسکونی ۱۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی اختصاص خواهد یافت.

وی یادآور شد: بر اثر وقوع زلزله ۲۹ اسفند در بخش پادنا و پادنای علیای سمیرم به ۵۷۲ واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت وارد شد که از این تعداد ۴۱۸ واحد مسکونی در روستاها و ۱۵۴ واحد در سه شهر این منطقه قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در این رابطه به‌منظور هماهنگی در اجرای به‌موقع بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی خسارت دیده، ستاد بازسازی در بنیاد مسکن سمیرم و ستاد فرعی در بخش پادنا تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: برای انجام مراحل اسکان موقت بازسازی، تشکیل پرونده اعطای تسهیلات، صدور پروانه، آواربرداری و شروع بازسازی‌ها با همکاری مالکان، بانک‌ها، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه شامگاه چهارشنبه شهرهای یاسوج و سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد و همچنین بخش‌ها و مناطقی از جنوب استان اصفهان در شهرستان سمیرم و دامنه‌های ارتفاعات دنا در این خطه را لرزاند.

شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/