رئیس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور گفت: مستمری سه‌ ماهه برای ۱۳۰۰ مددجوی بهزیستی مستمری‌بگیر در ‌سی‌سخت پرداخت ‌شد.

به گزارش نیکوکار، محمدرضا کاظم‌زاده افزود: از زمان وقوع زلزله در سی‌سخت مستقر هستیم و از خانه‌های زلزله‌زده مددجویان بازدید داشتیم که دیروز بازدید میدانی از ۴۰ خانوار انجام شد و در مجموع تاکنون از منازل ۲۰۳ مددجوی بهزیستی بازدید شده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه منازل مسکونی مددجویان از ۳۰ تا صد در صد تخریب شده البته حتما بنیاد مسکن باید میزان تخریب را تائید کند و بهزیستی نمی‌تواند به طور دقیق برآورد کند اما اسباب و وسایل مددجویان دچار خسارت شدیدی شده است.

رئیس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور گفت: علاوه بر پرداخت مستمری سه‌ماهه، کمکی نیز به بهزیستی استان کهگیلویه و بویر احمد صورت می گیرد تا به جامعه هدف کمک کند.

کاظم‌زاده افزود: با هماهنگی با استان‌های همجوار نیز تلاش می‌شود تا کمک‌های مردم جمع‌آوری شده و به محض اینکه این کمک‌ها برسد براساس نیازها توزیع خواهد شد.

وی درباره مسکن‌های تخریب‌شده مددجویان نیز گفت: بهزیستی تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت مسکن مددجویان با بنیاد مسکن دارد که اگر بنیاد مسکن تخریب منزل مددجو را تایید کند، آنوقت بهزیستی ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۶۰ میلیون تسهیلات با کارمزد چهاردرصد در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌دهد و بنیاد مسکن موظف است خانه مددجو را تامین کند.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ دهم ریشتر ، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه ؛چهارشنبه شب هفته گذشته شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند. مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین اتفاق افتاد.
براساس این گزارش، زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است .

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

سی سخت با ۷ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/