معاون اجتماعی ناجا ضمن بیان اینکه مردم به فضای مجازی کوچ کردند و باید دید ما چه کنترلی برای این فضا در پیش گرفته‌ایم؟ گفت: بدلیل کنترل کمتر، در فضای مجازی آسیب‌ها بیشتر است لذا باید برای دانش رسانه‌ای خانواده‌ها فکری کرد. همچنین برای توسعه جامعه امن، سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی باید برنامه‌های خود را با نگاه امنیت پایه ببینند.

به گزارش نیکوکار، سردار مهدی حاجیان در کنفرانس آنلاین “امور اجتماعی در برنامه هفتم توسعه” اظهار کرد: لازم است اسناد بالا دستی در حوزه امنیت تدوین شود و سازمان‌ها مسئولیت خود را برای امنیت بپذیرند. ما در برنامه‌ها باید مشخص کنیم هر نهادی تا چه اندازه در پیشگیری جرائم و ناهنجاری‌ها نقش دارد.

وی ادامه داد: امنیت مقوله‌ای است که اگر خدشه دار شود، ترمیمش محال است. در برنامه توسعه هفتم باید سهم هر نهاد در امنیت اجتماعی مشخص شود و مردم نیز باید خود کنترلی را مد نظر قرار دهند. باید نگاه آینده پژوهی در حوزه اجتماعی را مد نظر قرار دهیم.

وی همچینن این را هم گفت که در راستای آسیب‌های اجتماعی نظیر کودکان کار، خودکشی و … باید نگاه آینده پژوهشی را مد نظر قرار داد تا بتوان آنها را به زندگی بازگرداند به نحوی که آسیب دیدگان بتوانند پایگاه اجتماعی خود را به دست آورند.

حاجیان با بیان اینکه برنامه جامع و کامل برنامه‌ای است که نقش‌ها و قدر و سهم هر نهاد در آن مشخص و منسجم باشد، افزود: بیش از هزار کلانتری مجهز به برنامه مددکاری و مشاوره شده است که کار بسیار مبارکی است، اینگونه می‌توانیم نگاه پلیس اجتماعی را ایجاد و از ظرفیت نهادهای دیگر بهره ببریم.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/