معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: خانه «بهزیست» در محله باغ آذری تهران (منطقه ۱۶) برای رفع محرومیت، کاهش فقر، افزایش سطح فرهنگی، ایجاد اشتغال و کم کردن آسیب‌های اجتماعی و حمایت توانبخشی برای معلولان و خانواده های نیازمند راه اندازی شد.

به گزارش نیکوکار، سید احمد خادم اظهار داشت: مجموعه هایی از جمله جمعیت هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، شهرداری مناطق تهران، موسسه های خیریه و غیردولتی در این خانه برای کمک رسانه به خانواده های نیازمند و معلول مشارکت کردند.

وی افزود: این خانه بر اساس منویات رهبری در خصوص رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار در جوامع روستایی، شهری و کلانشهرها و تشکیل کارگروه های مردم نهاد آغاز شد تا از ظرفیت دستگاه های مسئول در این زمینه استفاده شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران ادامه داد: ظرفیت دستگاه ها برای شناسایی افراد نیازمند، معلولان، افراد بدسرپرست، بی سرپرست و یا سایر افراد به کار گرفته می شود تا خدمات و امکانات به صورت واحد از یک درگاه مشخص و توسط بخش غیردولتی ارائه شود.

وی با بیان اینکه اولین خانه در محله هرندی ایجاد شده است گفت: اولین خانه با عنوان هلال در این محله و دومین خانه با عنوان خانه امداد در شهرستان بهارستان ایجاد شده است، این خانه ها به عنوان سمبل در مناطق هستند تا نیازهای افراد توسط این خانه‌ها بررسی شده و برای رفع آن‌ها از دستگاه‌های دولتی مربوطه پیگیری انجام شود.

خادم خاطر نشان کرد: بر این اساس در محله ها و حتی کوچه ها افرادی که با محیط آشنایی و زمینه برای مشارکت دارند به عنوان شهردار کوچه یا تسهیل گر هستند که کمک به شناسایی افراد نیازمند می کنند از این طریق کمک ها و خدمات ارائه می شود.

وی با اهتمام بر اینکه در این خانه ها اشتغالزایی نیز ایجاد می شود گفت: اکنون برای تعدادی افراد که شاغل نبودند خدماتی ارائه شده است تا با تامین خودرو مرسولات پستی را جابه جا کنند.

این مقام مسئول گفت: همچنین برنامه ریزی شده تا به دانش آموزان تبلت و به معلولان وسایل توانبخشی تحویل داده شود.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/