مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از افتتاح ۳۵ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج وخانواده با هدف ارائه خدمات آموزش و مشاوره در حوزه ازدواج و خانواده، افزایش ارتقاء خدمات مشاوره‌ای تخصصی به جوانان و خانواده‌ها و همچنین ترویج فرهنگ مشاوره پیش از ازدواج خبر داد.

به گزارش نیکوکار، اعظم کریمی عنوان کرد: با توجه به رویکرد گسترش کمی وکیفی مراکز مشاوره ازدواج وخانواده وسهولت دسترسی به این خدمات در سراسر کشور، ۳۵ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده همزمان با ایام مبارک دهه فجر افتتاح خواهد شد؛ این تعداد پس از طی مراحل متعدد ثبت‌نام و مصاحبه علمی و تخصصی، از بین دارندگان مدارک معتبر رشته های روانشناسی و مشاوره دارای پروانه نظام موفق به اخذ پروانه مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده، انتخاب شده اند.

وی افزود: با توجه به این اصل که خانواده مهمترین نهاد جامعه محسوب می شود و به هر میزان که بنیان های خانوادگی در کشور مستحکم تر باشد، حرکت به سمت توسعه عمومی کشور هم شتاب بیشتری می گیرد، ارتقاء و جایگاه مراکز مشاوره ازدواج و خانواده در بین مردم، کمک به تبدیل‌ این مراکز به مراکزی با معیارها و استانداردهای بین المللی و ارتقاء ارزش و اعتبار نام این مراکز به عنوان یک هویت برتر در نظام مشاوره کشور نیز ضروری و حائز اهمیت است.

کریمی تصریح کرد: اهداف و چشم انداز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده، کسب جایگاه ممتاز و رقابتی برتر در بین مراکز مشاوره درکشور، ایجاد یک الگوی پیشرفته و واحد برای یکپارچه سازی خدمات به جوانان و خانواده ها، بر مبنای استانداردهای علمی مشاوره و بر اساس سیاست های کلی خانواده و اسناد بالادستی است.

وی افزود: دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان هم اقداماتی را در جهت افزایش کیفی و کمی مراکز مشاوره در کشور انجام داده است که نتیجه این اقدامات، علاوه بر پوشش حداکثری خدمات روانشناختی در کشور، ایفای مسئولیت اجتماعی در جهت افزایش رفاه جامعه برخورداری جوانان از خدمات روانشناختی و مشاوره مطلوب و باکیفیت است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان اردیبهشت ماه نیز در این باره به ایرنا گفته بود: اکنون ۳۵۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده با مجوز وزارت ورزش و جوانان در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/