معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: هزار و ۸۱۷ شغل از ابتدای سال جاری تاکنون برای مددجویان زیر پوشش این اداره کل ایجاد شده است.

به گزارش نیکوکار، حمدالله فارسی اظهار داشت: ایجاد اشتغال برای هزار و ۹۰۸ مددجوی زیر پوشش در سال جاری از تعهدات این اداره کل است که تاکنون از این میزان ۹۵ درصد محقق شده است.

وی ادامه داد: برای این میزان شغل بهزیستی ۶۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

فارسی افزود: از تعداد هزار و ۸۱۷ نفر مددجوی شاغل در سال جاری، هزار و ۲۰۰ نفر از طریق پرداخت تسهیلات ابلاغی تخصیص داده شده مشغول به کار شدند و مابقی از طریق ماده ۲۶ واگذاری مکان، ماده ۲۸ مشوق های بیمه ای، خویش فرمایی و کارفرمایی، سه درصد معلولان و اشتغال بکار در مراکز غیردولتی به توانمندی و اشتغال پایدار رسیدند.

وی با بیان اینکه همه ساله از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه، تسهیلات قرض الحسنه به منظور اشتغالزایی جامعه هدف نهادهای حمایتی، اعتباراتی از سوی بانک مرکزی ابلاغ می‌شود، اظهار داشت: امسال ۷۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار در این بخش ابلاغ شده است.

فارسی خاطرنشان کرد: از این مبلغ ۶۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در زمینه اشتغالزایی به افراد دارای معلولیت به بانک های‌ عامل استان همدان اختصاص یافته که ۵۵ میلیارد تومان جذب شده است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان شرط سنی تمام مددجویان واجد شرایط توانمند سازی از طریق مشوق‌ها را بین ۱۸ تا ۵۵ سال اعلام کرد.

این مقام مسوول آمار اشتغال مددجویان بهزیستی استان همدان را در سال گذشته ۲ هزار و ۳۴۰ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: اشتغال ایجاد شده برای این افراد در رشته های خدماتی، کشاورزی و صنعتی است.

فارسی بر اجرایی شدن قانون جامع حمایت معلولان از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: اشتغال جوهره سلامت و اساس توانمندی‌های مددجویان و معلولان است و در همین ارتباط تلاش شده با تامین اعتبار لازم زمینه شغلی برای جامعه هدف فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی، کارفرمایانی که در این زمینه اقدام کرده و معلول یا مددجوی زیر پوشش بهزیستی را طبق قانون کار، به کار گیرند، به ازای اشتغال به کار هر فرد، مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با سود کارمزد چهار درصد دریافت می کنند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با اشاره به چشم انداز و ظرفیت کار آفرینی در سال جهش تولید گفت: بهزیستی با پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویان و معلولانی که با استفاده از تسهیلات کارفرمایی مشغول به کار شده‌اند سهم بسزایی در اشتغال پایدار برای گروه‌های هدف دارد.

تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر است که بیشترین تعداد مربوط به شهر همدان با ۱۷ هزار و ۶۳۶ و فامنین با هزار و ۳۳۲ نفر معلول است و ۶۰ درصد آنها را مرد و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/