مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بیشترین ارتباط با خط تلفنی ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی) در سال جاری به ترتیب شامل اختلافات حاد خانوادگی، کودک‌آزاری و همسرآزاری بوده است.

به گزارش نیکوکار، علی عرب نژاد به فعالیت ۹ خودرو خدمات اجتماعی سیار در این استان اشاره کرد و افزود: تیم‌های فعال در این خودروها در ۹ ماه گذشته از سال جاری به ۲ هزار و ۶۲ نفر از گروه‌های هدف برنامه اورژانس اجتماعی در کل استان، خدمات سرپایی و در محل ارایه کرده‌اند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۶۹۵ مورد با مداخله در محل، مشکل آنها حل شده است و بقیه پس از دریافت خدمات روانشناسی و مددکاری، برای دریافت خدمات تخصصی‌تر به سایر مراکز درون و برون سازمانی ارجاع شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: اختلافات خانوادگی حاد، بدسرپرستی، کودک‌آزاری و همسرآزاری به ترتیب بیشترین گزارش‌های تیم‌های سیار بوده است.

وی افزود: بیشتر گزارش‌های ثبت شده مراکز مداخله در بحران در سال جاری به ترتیب شامل کودک‌آزاری و همسرآزاری است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کودک‌آزاری ۳۷ درصد افزایش یافته ولی همسرآزاری ۲۰ درصد کاهش داشته است.

عرب نژاد اظهار داشت: مراکز مداخله در بحران اکنون در ۱۰ شهرستان استان خراسان جنوبی به ارایه خدمات روانشناسی، مددکاری و حقوقی به گروه هدف برنامه اورژانس اجتماعی می‌پردازد.

وی گفت: هزار و ۶۸۳ نفر از گروه‌های هدف برنامه اورژانس اجتماعی از خدمات این مرکز در سال جاری بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد ۱۱۴ نفر پس از حل مشکل به خانواده بازگشت داده شده‌اند و بقیه برای بهره‌مندی از خدمات تخصصی‌تر به سایر مراکز درون و برون سازمانی ارجاع شده‌اند.

وی همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار و ۳۷۱ تماس با اورژانس اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی برقرار شد که هزار و ۶۷۸ مورد با مداخلات تلفنی کارشناسان حل شده است.

وی افزود: از این تعداد هزار و ۱۹۷ مورد به خدمات اجتماعی سیار و ۹۷۵ مورد به مرکز مداخله در بحران ارجاع شد و بقیه تماس‌ها به سایر مراکز درون سازمانی و برون سازمانی ارجاع شده است.

عرب نژاد با اشاره به فعالیت ۱۶ پایگاه خدمات اجتماعی در سراسر استان گفت: این پایگاه‌ها با هدف توانمندسازی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق مشغول ارایه خدمات هستند.

وی بیان کرد: امسال ۲۴ هزار و ۸۶۴ خدمت توسط پایگاه‌های خدمات اجتماعی در قالب شناسایی ساکنان، تشکیل پرونده برای ارائه خدمات تخصصی مددکاری و روانشناسی، برگزاری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی از قبیل مهارت‌های زندگی، پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از خشونت در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به ساکنان مناطق حاشیه‌نشین ارائه شده است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/