رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: نیکوکاران ایرانی داخل و خارج کشور هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا برای کمک به همنوعانشان به هلال احمر اهدا کرده‌اند.

به گزارش نیکوکار، دکتر محمد نصیری‌پور روز شنبه در مراسم اهدای سه هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در مشهد گفت: خوشبختانه مشارکت و کمک مردم و نیکوکاران برای حمایت از همنوعان آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا در ایران مثال‌زدنی و شگف‌انگیز است.

وی ادامه داد: طی ۱۰ ماه گذشته از شیوع این ویروس تا کنون حتی یک ریال از اعتبارات هلال احمر برای تهیه بسته‌های غذایی هزینه نشده و همه آنها از محل مشارکتهای مردمی ایرانیان داخل و خارج کشور تهیه و توزیع گردیده است.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان و تاکید ایشان بر بحث معیشت و حمایت از آسیب‌دیدگان از کرونا تا کنون بیش از ۴۰۰ هزار بسته غذایی در کشور از محل مشارکتهای مردمی تهیه و توزیع شده است.

نصیری‌پور با بیان این که کرونا و تنگناهای ناشی از آن موجب فرصت‌سازی برای ما شد افزود: در موج سوم شیوع بیماری کووید۱۹ مهمترین مشکل ما تامین اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز بود به طوری که ۲ ماه پیش موجودی بانک امانات هلال احمر در سراسر کشور برای این اقلام معادل هزار و ۵۰۰ دستگاه بود.

وی اضافه کرد: در هفته گذشته طبق آخرین گزارش دریافتی و ظرف گذشت ۴۰ روز از اعلام تقاضای مشارکت مردم موجودی بانک امانات هلال احمر در زمینه تامین دستگاه اکسیژن ساز به چهار هزار و ۵۰۰ کپسول رسید و این به معنای سنگ تمام گذاشتن مردم در این امر خیر است.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان این که در اوج شیوع ویروس کرونا به ازای هر کپسول، ۱۰ نفر متقاضی داشتیم افزود: هم اکنون با توجه به ذخیره موجود مشکلی در این زمینه وجود ندارد .

نصیری پور با اشاره به وقوع سیل در کشور طی سال گذشته و درگیر شدن ۲۴ استان کشور ادامه داد: از آن زمان تا کنون اتفاقات خوبی در زمینه بازسازی و حمایت از آسیب‌دیدگان انجام شد که لازم است گزارش این اقدامات برای آگاهی مردم ارائه شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: هر بسته غذایی از سه هزار و ۵۰۰ بسته توزیعی امروز به ارزش ۴.۵ میلیون ریال شامل هفت قلم کالا از جمله برنج، روغن، عدس، رب و ماکارونی می‌شود.

مجتبی احمدی افزود: تا قبل از این نیز ۲۶ هزار سبدغذایی میان مردم خراسان رضوی توزیع شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در کنار توزیع بسته‌های غذایی تعداد ۴۰ کپسول اکسیژن و ۸۰ بسته ماسک ویژه اکسیژن بیمارستانی از جمله اقلام بهداشتی اهدایی بوده است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/